فنگ شویی مقدمات | فنگ شویی ایران

فنگ شویی مقدماتی

چطور فنگ شویی را یاد بگیریم و از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله درباره فنگ شویی مقدماتی توضیحاتی داده شده که فنگ شویی را از کجا شروع کنید و چطور انرژی ها را برای خود فعال کنید. هنگام شروع با تکنیک‌های فنگ شویی ممکن است شما با اطلاعات زیاد و گیج‌کننده‌ای مواجه شوید بارها افراد مبتدی را دیدم که هنگام استفاده از فنگ شویی در خانه خود دچار مشکل و ابهامات زیادی شده اند. بهترین راه برای فهمیدن فنگ شویی درست این است که استفاده قدم‌به‌قدم تکنیک ها و روش‌های فنگ شویی و از همه مهم‌تر دیدن نتایج به‌دست‌آمده از فنگ شویی است؛ مانند ایجاد روابط شادتر، احساس آرامش بیشتر تغییر در درآمد و ثروت و… که متوجه جریان متفاوت‌تری در زندگی خود شوید.

از کجا شروع کنم | فنگ شویی ایران مفهوم فنگ شویی مقدماتی

اساس فنگ شوی بر این است که انرژی در اطراف ما وجود دارد، ما همانند رودخانه‌ای از انرژی در سرتاسر محیط خود در حال حرکت هستیم این رودخانه وقتی هماهنگ باشد هموار و روان زندگی می‌کند. درنتیجه این ایده از جریان انرژی یا چیمبتنی بر این پیش‌فرض است که نحوه چیدمان خانه‌ها و دفاتر ما می‌تواند به‌طور مستقیم بر

ما تأثیر بگذارد. به‌این‌ترتیب از یک الگوی یا نقشه خاص پیروی می‌کند.

نقشه فنگ شویی

در فنگ شویی مقدماتی ابتدا باید نقشه‌ای وجود داشته باشد به نام باگوا (bagua)که یک نقشه هشت‌ضلعی که شامل هشت جهتمختلف جغرافیایی می‌باشد که هماهنگ با جهت‌های یک ساختمان یا خانه شما مطابقت دارد. هر جهت از باگوا مربوط به یک انرژی خاص مانند سلامتی، ثروت یا درآمد، عشق و… است. همچنین این دستورالعمل‌ها با

  • یکی از اعداد (۱ تا ۹)
  • با یکی از عنصرهای (آب، چوب، آتش، زمین و فلز)
  • یک‌شکل (دایره، موجدار، مستطیل، مثلث)
  • رنگ (قرمز، آبی، سبز، کرم، طوسی)
  • به یک شخص (مادر، پدر، دختر، پسر)
  • قسمتی از بدن و فیزلوژی بدن (کلیه، کبد، قلب، ریه و…)

در ارتباط است نقشه باگوا به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که چگونه هر گوشه از خانه ما می‌تواند بر زندگی ما، سلامتی ما و هر فردی که در خانه با ما زندگی می‌کند تأثیر می‌گذارد.

فنگ شویی مقدماتیسبک‌های فنگ شویی

یک‌قدم مهم دیگر در درک فنگ شویی مقدماتی، شناخت سبک‌های مختلف فنگ شویی است:

  • سبک چینی غربی
  • سبک کلاسیک

فنگ شویی به سبک غربی

که معمولاً آن را Black Feng Shui می‌نامند و بیشتر در غرب مانند آمریکا یا اروپا عملی می‌شود. این سبک از فنگ شویی بر اساس درب ورودی خانه که همیشه شمال در نظر گرفته می‌شود بررسی می‌شود و بر این اساس خانه به هشت‌گوشه تقسیم‌شده است که با جهت‌های قطب‌نما مطابقت دارد. گوشه سمت چپ عقب را گوشه ثروت قرار می‌دهید، گوشه عقب سمت راست‌گوشه جنوب غربی، گوشه مرکزی عقب جنوب است البته ممکن است که همه خانه‌ها یا اتاق‌ها با شمال متمرکز نباشد بلکه فنگ شویی گوشه‌های مشابه را به همان شیوه برای همه خانه‌ها و اتاق‌ها می‌توان مشخص کرد. این روش فنگ شویی به دلیل سهولت در استفاده و کاربردهای فنگ شوییبسیار محبوب است.

سبک دوم فنگ شویی کلاسیک فنگ شویی چینی

این نوع فنگ شوییکه در آسیا شرقی، در کشورهایی مانند

  • سنگاپور
  • تایوان
  • هنگ‌کنگ
  • مالزی
  • تایلند و…

انجام می‌شود. برای تعیین نوع و کیفیت انرژی واردشده به یک‌خانه با استفاده از جهت‌های قطب‌نما که بر اساس هشت جهت یا ۴۵ درجه گوشه خانه یا ساختمان متکی می‌باشد.

استفاده از فنگ شویی

مهم نیست که چه سبک فنگ شویی را تمرین می‌کنید، داشتن یک نمودار دقیق از خانه شما مهم است. این به شما کمک می‌کند دقیقاً گوشه‌ها را درک کنید. هنگامی‌که شما می‌توانید دقیقاً گوشه‌ها را ببینید و آنچه در آن وجود دارد مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن یا حمام، درک واضح‌تری در مورد خانه خود و نحوه اضافه کردن لوازم جانبی یا راهکارهای فنگ شویی برای افزایش یا کاهش انرژی‌خواهید داشت.

۵ عنصر فنگ شویی در طبیعت

در فنگ شویی مقدماتی باید عناصر فنگ شویی را بشناسید که از پنج عنصر تشکیل‌شده است. (آب، چوب، آتش، خاک، فلز) هر عنصر چرخه مولد، چرخه کاهش، چرخه مخرب را دارد.

به‌عنوان نمونه، شرق یک عنصر چوب است. اضافه کردن آب به یک گیاه به رشد گیاه کمک می‌کند، بنابراین با اضافه کردن آب در جهت شرقی به‌صورت چشمه یا آکواریوم، با تولید انرژی آن عنصر شرقی را تقویت می‌کنید. در صورت داشتن فرزند، این تأثیر بر سلامتی، رشد، روابط خانوادگی و بزرگ‌ترین پسر خانواده را دارد.

این عناصر و تعامل آنها با یکدیگر معمولاً در نمودارهای نسبتاً پیچیده‌ای مانند این نشان داده می‌شوند.

بااین‌وجود، من این نسخه بسیار ساده‌تر را ترجیح می‌دهم.

فنگ شویی مقدمات | فنگ شویی ایران

عنصر زمان فنگ شویی

در فنگ شویی مقدماتی بعد دیگری در فنگ شویی چینی کلاسیک نیز وجود دارد که یک عامل مهم است و آن عنصر زمان است. هرسال یک سال جدید است و مجموعه‌ای از انرژی‌های جدید را با خود به ارمغان می‌آورد. این برای زندگی ما و خانه‌های ما صادق است. این عنصر زمانی فنگ شویی ستارگان پرنده نامیده می‌شود. عنصر Time feng shui یا ستارگان پرندهبه ما نشان می‌دهد که در طی چند سال، جهت‌ها و عناصر مشخص و مطلوب‌تر از سایرین خواهد داشت. به همین دلیل است که سالانه زودیاک حیوانات تغییر می‌کنند، مانند موش، گاو یا ببر. بااین‌حال، این سبک فنگ شویی پیچیده‌تر می‌شود، اما ارزش آن را دارد که به دلیل دقت که در انرژی‌ها وجود دارد در یادگیری آن تلاش کنید؛ اما برای شروع کار، اگر تازه‌وارد هستید، از پیشنهادات زیر برای اعمال فنگ شویی استفاده کنید.

اعمال فنگ شویی مقدماتی

هنگامی‌که شما آماده استفاده از فنگ شویی مقدماتی هستید، این مراحل را دنبال کنید.پلان و نقشه دقیق خانه و یا محل کار خود را داشته باشید چند نسخه از آن را کپی کنید. یکی از متدهای فنگ شویی را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال وقتی سبک غربی را انتخاب می‌کنید نقشه خود را به یک مربع یا مستطیل تبدیل کنید و آن را با خط کش طول و عرض آن را به سه قسمت مساوی تبدیل کنید و نقشه خود را به ۹ مربع تقسیم می‌کنید اگر خانه شما به شکل L است ممکن است قسمت‌هایی از شبکه وجود نداشته باشد.

مشخص کردن شبکه های نقشه فنگ شویی

در ورودی را بخش (شمال شرق، شمال، شمال غرب) در نظر می‌گیریم و بخش انتهایی را به‌صورت (جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب) بخش راست را شرق و بخش چپ را غرب و مربع وسط را به‌عنوان مرکز بنا در نظر می‌گیریم و از نقشه باگوا و نظریه ۵ عنصر استفاده کنید تا متوجه شوید در مورد چه عناصری برای قرار دادن در جایگاه‌های مناسب راهنمایی بگیرید.

به آنچه در هر گوشه است نگاه کنید. با این تقسیم‌بندی می‌توانید جایگاه‌های خانه خود را مشخص کنید با دنبال کردن عناصر فنگ شویی می‌توانید در تقویت و استفاده المان‌ها کمک بگیرید. به‌عنوان‌مثال اگر پذیرایی شما بخش جنوب غرب گرفته باشد با در نظر گفتن عنصر خاک می‌توانید رنگ‌های مانند بژ یا زرد برای تقویت استفاده کنید. برخی از رنگ‌های عناصر مولد هستند مانند رنگ‌های قرمز، ارغوانی را اضافه کنید از افزودن عناصر برای خاک مانند فلز و گیاهان بلند خودداری کنید.به همین ترتیب می‌توانید بقیه قسمت‌ها را بررسی کنید و نسبت آنها را با چرخه‌ها و عناصر برای تقویت یا تضعیف استفاده نمایید. از المانها و نمادهانیز می توانید در جهت تقویت فضاهای خود بسته به نوع جهت هایی که پیدا می کنید می توانید استفاده کنید.

کلام آخر:

گروه فنگ شویی ایران و استاد دایی زاده در کنار شما همراهان عزیز خواهیم بود تا بهترین ها را برای خود و اطرافیانتان خلق کنید . در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

پکیج فنگ شویی مقدماتی 

وزغ سه پا

کتاب تکنیک های زندگی موفق با علم فنگ شویی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *