مزه در فنگ شویی

مزه در فنگ شویی


طعم و مزه فنگ شویی بر اساس  خوراکی ها بر اساس پنج عنصر در طبیعت می باشد. بدین معنا که ما تمام وجوه زندگی خود چه از خوراکی ها چه از چیدمان محل زندگی و کار خود همه عوامل زندگی ما بر مبنای این پنج عنصر استوار می باشد.

با توجه به اینکه همه شکل های ظهور یافته در کیهان ترکیبی از ۵ عنصر هستند بنابر این بدن هر فرد نیز از این ۵ عنصر تشکیل شده است. زمانی که بدن در وضعیت سلامت باشد ، تمام ۵ عنصر در بدن به طور مساوی نمود پیدا می کنند. برای تدارک عناصر مورد نیاز همه اعضای بدن و همه حس ها بهتر است هر وعده غذا شامل ۵ عنصر و طعم و مزه فنگ شویی باشد. چنانچه غذا از نظر انرژی و عناصر متعادل باشد، نیروی حیاتی (چی) تقویت شده و فرد زندگی طولانی و مهم تر از آن سالم و پر انرژی خواهد داشت.
مشخصات ۵ عنصر و تفاوت آن ها که به وسیله مزه های خاص بر بدن تاثیر دارند در جدول خوراکی‌ها درج شده است.

مزه خوراکی | فنگ شویی ایران

عنصرخاك در فيزيو لوژي بدن

در طعم و مزه فنگ شویی می دانید که مزه شیرین طحال و لوزالمعده و معده را آرام کرده ، نگرانی را از بین می برد.

اگر احساس خستگی می کنید و کمبود انرژی دارید، معده نا آرامی دارید! پر تلاطم و بی قرارید و احساس می کنید اعضای بدنتان هماهنگ نیستند، عنصر خاک بخورید. آرامش دهنده در برقراری تعادل بین جسم و روح و ذهن تاثیر می گذارد. در جنوب کشور از خرما استفاده می شود زیرا خرما مزه شیرین است و عنصر خاک است و خاک آتش را خاموش می کند.

خوراکی های عنصر خاک

ماست

نان آجیل شیرین سیب زمینی ذرت
برنج مربا شکلات عسل

عنصر آتش در فيزيولوژي بدن

طعم و مزه تلخ مرتبط با قلب ، گردش خون و روده کوچک به قلب انرژی داده ، سیستم گردش خون را تقویت کرده، روحیه را بالا برده و روح را شاد می کند.

در صورتی که قلب و سیستم گردش خون و دستگاه هاضمه شما دچار مشکل است، مایلید شادابی و تعادل بیشتری در زندگی داشته باشید، می خواهید خون ومایعات بدن را بازسازی کرده و روح و فکرتان تازه شود غذاهای آتش با مزه تلخ بخورید.انرژی را پشتی بانی کرده و موجب شادابی جسم می شود.

مواد خوراکی با عنصر آتش

آرتیشو

آندیو به پودر کاکائو

تخم گیشنیز

تخم شنبلیله چغندر تربچه

خلال بادام

دل مرغ دل گاو زعفران
زیتون کلم بروکسل کلم قمری

کنگر

گوشت گندم جو

گیلاس

مارچوبه شکلات تلخ

عنصر چوب در فیزلوژی بدن

در طعم و مزه فنگ شویی پی می برید که مزه ترشی ، کبد و کیسه صفرا را حمایت کرده و تند خلقی و خشم را کاهش می دهد.

مزه در فنگ شویی
مزه در فنگ شویی

اگر در سیستم کبد و کیسه صفرا مشکل دارید، اغلب عصبی و تند مزاج هستید ، شتابزده ، و بی صبر هستید ، در عضلات و تاندون ها احساس ناراحتی می کنید ، غذاهای عنصر چوب بخورید. مواد خوراکی عنصرچوب متابولیسم بدن را فعال کردن باعث بیداری بدن و نیروی حیاتی می شود. در پاييز و زمستان معمولا از مزه ترشی استفاده می کنیم زیرا عنصر فلز در طبیعت بسیار بالا می باشد و افراد درون گرا می شوند و عنصر چوب کم می شود و برای برقرار نمودن تعادل بدن از ترشیجات استفاده می کنیم که برون گرا بوده و تعادل برقرار شود.

مواد غذایی شامل عنصر چوب 

تعداد مواد غذایی زیادی شامل این عنصر مهم هستند ، شما در ادامه با  دیگر مشابهات مواد غذایی بالا آشنا خواهید شد !

اسفناج

آلبالو انگور پنیر تمشک شاه توت

توت فرنگی

جعفری ترخون خیار ریواس

کرفس

سرکه سفید

کاهو کدو کشمش گوجه فرنگی گریپ فروت
کیوی لیمو ترش پرتقال ماست نعناع

شاهی

ریحان آناناس سیب سبز چای گل سرخ پیازچه

چای گل گاوزبان

عنصر آب در فيزيولوژي بدن 

مواد غذایی شامل طعم و مزه فنگ شویی شور ، کلیه و مثانه را تقویت کرده ترس را از بین می برد و حس امنیت و امیدواری ایجاد می کند.

آب در فنگ شویی | فنگ شویی ایران

در صورتیکه احساس سرما می کنید و کمبود انرژی دارید، غالباً نگرانید و با عملکرد مثانه دچار مشکل هستید ، غذاهای عنصر آب بخورید. انرژی حیاتی را تغذیه و تقویت می کند پس از طی دوره بیماری و دوره پر استرس پر تنش و یا افسردگی طولانی عنصر آب بدن دچار فقدان می شود که باید حتماً از مواد غذائی عنصر آب استفاده کرد.

مواد غذايی عنصر آب

جوانه جو

جوانه ماش خاویار ساردین

سویا

صدف لوبیا چشم بلبلی

ماهی

میگو نمک شیر بز

سفیده تخم مرغ

عنصر فلز در فيزيولوژي بدن

مواد غذایی با طعم و مزه فنگ شویی تند ، ریه ها و روده بزرگ را قوت داده و غم و افسردگی را از بین می برد.

اگر دچار ضعف در سیستم تنفسی یا جهاز هاضمه هستید، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، با پوست خود مشکل دارید و غمگین و افسرده اید ، غذاهای عنصر فلز بخورید. همچنین مسیرهای تنفسی را جانی دوباره بخشیده و انرژی جدیدی از اعماق به بیرون منقل می شود و بدین ترتیب ریه ها و روده بزرگ احیا می شود استفاده آب پس از طمع تند سلولهای پوستی را مرطوب کرده و سم خود را به آب انتقال می دهند که دفع شود.

زنان حامله که دچار ویار می شوند به این علت است که فلز بدن کم  می شود و حس بویایی تحریک می شود و باید فلز خون که با مصرف قرص آهن می باشد تامین شود. زمانی که فلز بدن از تعادل خارج شود باعث می شود که دچار کم خونی شویم. در جنوب کشور از غذاهای تند استفاده می کنند زیرا هوا گرم بوده و آتش بالا می باشد غذاهای تندی فلز را برای سوزاندن و ذوب کردن گرما مقدار آتش در بدن کم می کند.

مواد غذايي عنصر فلز

برخی از کاربرد های عنصر فلز در بالا اشاره شد ! اما باید بدانید کدام یک از مواد غذایی است که طعم و مزه فنگ شویی را در عنصر فلز ، شامل می شود .

تره فرنگی

ترب خردل داریچین

زردچوبه

زنجبیل سینه مرغ فلفل سیاه

کلم

هل میخک تخم گیشنیز
مرزه آویشن برگ بو

برنج دانه بلند

بادام زمینی پرتقال پودر کاری

پیازچه

سیر پیاز

نتیجه گیری در مورد مزه در فنگ شویی

برای هر فصل یک عنصر حکم فرما است! برخی از بیماریها یا حالات روحی در زمان مشخصی از سال بروز می کند مثل تب یونجه در بهار آسم و سرماخوردگی و بخصوص افسردگی در پاییز ؛ عفونت کلیه و مثانه در زمستان و … اگر آهنگ رشد گیاهان را بررسی کنیم متوجه می شویم که بستگی به دایره ۵ عنصر دارند خیلی از گیاهان و میوه ها در فصل عنصرشان رشد می کنند یعنی زمانی رشد می کنند که سیستم بدن به آنها نیازمند است پس بهتر است طبیعت را دنبال کنیم تا ما را حفاظت کند.

فنگ شویی فصل پاییز

به عنوان مثال خیار و گوجه عموما در فصل تابستان رشد دارند و ما آن را در چهار فصل استفاده می کنم این موجب بر هم ریختن سیستم بدن شده بدن را از تعادل خارج می سازد فصل تابستان عنصر آتش بالا بوده و بدن نیاز مند آب بیشتری است که از طبیعت مانند خیار و هندوانه و … دریافت می کند و هر خوراکی که در فصل خودش رویش دارد طبق قوانین طبیعت و عناصر می باشد بنابر این هر خوراکی را در فصل خودش و نیازمند آنچه بدن به آن نیاز دارد استفاده کنید تا همیشه در تعادل و سلامت کامل باشید.

توجه داشته باشید که بی‌نظمی و انباشتگی در قسمت‌های مختلف پنج عنصر در منزل، چگونه بر سلامتی جسمانی و روانی‌ تاثیر‌گذار است.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

مطالب مرتبط با طعم و مزه فنگ شویی

می توانید ما را در کانال تلگرام دنبال کنید !

5 دیدگاه ها

  • سلام ببخشید شما میگید عنصر خاک شیرین ولی مواد خوراکی مثل نان و برنج و …که شیرین نیستند؟؟؟
    یا برای عنصر آتش که میگید تلخ یعنی چی؟
    گوشت و آلبالو و بقیه موارد گفته شده که طعمش تلخ نیست ؟؟؟

    • سلام مواد خوراکی که در بدن تولید قند می کنن و یا رنگ مواد خوراکی می تونه روی عنصر اون تاثیر بذاره آلبالو رنگ قرمز با عنصر آتش و چوب هست ولی بیشتر آتش و گوشت به خاطر یانگ بودن و پختن زیاد انرژی آتش را بیشتر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *