رایحه درمانی فنگ شویی

رایحه درمانی فنگ شویی


رایحه درمانی فنگ شویی یا آروماتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

آروماتراپی یا رایحه درمانی در فنگ شویی به مجموعه ای درمان های سنتی و درمان تکمیلی برای بر طرف کردن مشکلات و انسدادها از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته که تقریبا قدمت 6 هزار ساله دارد که در آن از روغن های اسانسی (essential oils)و یا از ترکیبات گیاهان معطر برای بهبود سلامت جسمی و روحی و همچنین ماساژ درمانی استفاده می شود. در این مقاله شما را با آروماتراپی یا رایحه درمانی، مزیت‌ها و روش‌های استفاده از آن و خطرات احتمالی آروماتراپی آشنا خواهیم کرد.

بین آروماتراپی و فنگ شویی ارتباط قدرتمندی وجود دارد زیرا هر دو رشته برای ایجاد تغییرات مثبت در رفاه در سطح انرژی کار می کنند. از این رو ، رایحه ها بخش مهمی از طراحی فنگ شویی هستند زیرا تعادل و هماهنگی را تشویق می کنند.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

آروماتراپی درمانی جامع است که از عصاره گیاهان طبیعی برای بهبود سلامت بدن ، ذهن و روح استفاده می شود. آروماتراپی به عنوان یک هنر و هم یک علم تلقی می شود. اخیرا،آروماتراپی به شناخت بیشتر در زمینه های علوم و پزشکی دست یافته است.گاهی اوقات این روش روغن درمانی نامیده می شود.

رایحه درمانی فنگ شویی

چند وقت است که از آروماتراپی استفاده می شود ؟

انسان ها هزاران سال است که از آروماتراپی استفاده می کنند. فرهنگ های باستانی در چین، هند، مصر و جاهای دیگر قطعات گیاهی آروماتیک را درصمغ و روغن ها ترکیب کردند. این مواد طبیعی برای اهداف پزشکی و مذهبی مورد استفاده قرار می گرفتند آن ها می دانستند که هم مزایای فیزیکی و هم روانی دارند.
روش تقطیر روغن ضروری در قرن دهم به ایرانیان نسبت داده می شود، اگرچه ممکن است این روش برای مدت طولانی قبل از این مورد استفاده قرار گرفته باشد. در چین باستان و هند نیز از رایحه ها برای درمان های مختلف متعادل کردن چاکراها و ذهن و جسم کاربرد دارد. باید بین “عطرها” و “روغنهای اسانس” تفاوت اساسی قائل شد. اصطلاح “عطر” برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد.

معمولاً “عطرها” رایحه هایی هستند که مصنوعی ساخته شده اند (فکر کنید عطرها یا ادکلن هایی که از طریق فرآیند شیمیایی ساخته شده اند کاملا با یک رایحه که از ریشه طبیعی گیاهان مانند عصاره گل ، دانه، ریشه ، برگ یا پوست تهیه شده متفاوت است و شما با یک روغن اسانس روبرو هستید. از دیدگاه انرژی ، روغنهای اسانس ترجیح داده می شوند زیرا انرژی زیادی از طبیعت می گیرند و به شما کمک می کنند تا عمیق تر استنشاق کنید. عطرهای مصنوعی فنگ شویی بد هستند.

رایحه درمانی فنگ شویی

آروماتروپی دارای مجموعه ای از منافع است:

  •  مدیریت درد
  • افزایش ایمنی بدن
  • کاهش درد زایمان
  • کاهش استرس ، اضطراب و نگرانی
  • بهبود کیفیت خواب
  • تسکین درد مفاصل
  • کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی
  • درمان سردرد و میگرن
  • مبارزه با باکتری ها، ویروس یا قارچ
  • بهبود هضم غذا
  • بهبود و تسکین دهنده دردها
  • آرامش ذهن 

خانه ای که بوی خوبی دارد برایتان لذتبخش است و بودن در آن محیط حس آرامش به شما می دهد! رایحه های خوب و طبیعی شاخص های انرژی خوب هستند که باعث رفاه و آسایش خانه شما می شوند البته نه رایحه های مصنوعی که آزار دهنده هستند.

رایحه درمانی فنگ شویی

8 روش برای ایجاد حس آرامش با رایحه درمانی فنگ شویی:

می توانید روش رایحه درمانی فنگ شویی را آزمایش کنید و بهترین نتیجه را بدست آورید.

1- محیط خود را از شلوغی و درهم برهمی پاک کنی

از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید که می توانید به راحتی خودتان درست کنید (جوش شیرین ، سرکه، مخلوط روغن های اسانس طبیعی ) به جای پاک کننده های و مواد معطر شیمیایی که یک فنگ شویی بد برای سلامتی شما و سلامتی خانه شماست . برای ایجاد انرژی معطر و شاداب در خانه ، ابتدا با پاکسازی هوا شروع کنید. این کار را با باز کردن پنجره ها ورود هوای تازه به محیط انجام دهید. اگر فضا یا آپارتمان شما پنجره های زیادی ندارد از گیاهان تصفیه هوا

  • بوستون فرن
  • دراسنا
  • گیاه قاشقی و…

همه گزینه های عالی هستند.

2- پخش کننده یا اسپری روغن با اولتراسونیک

پخش کننده اسانس پخش کننده آروماتراپی با اولتراسونیک ساده ترین راه برای پخش مناسب و راحت برای عطر و بوی طبیعی ماندگار در محیط شماست که به صورت یکسان و مناسب پخش می شود.

3- شمع های معطر طبیعی
شمع های معطر به طور طبیعی یکی دیگر از روش های مناسب محیط های شماست برای رایحه درمانی در فنگ شویی و ایجاد برکت و انرژی مناسب در محیط است که به صورت کامل و مفصل در مقاله شمع در فنگ شویی بیان شده است. بهترین استفاده در فضاهای کوچک یا بسته مانند حمام یا اتاق خواب ، حتما از شمع های طبیعی و بدون عطرهای مصنوعی استفاده کنید بهتر است

4- اسانس و بخورها
بخور طبیعی با کیفیت بالا راه دیگری برای دمیدن سریع رایحه های خوش بو و زیبا در خانه شماست . سعی کنید از بخور با کیفیت و طبیعی استفاده کنید. همچنین سعی کنید مدتی با همان عطر و بوی خوش در همان فضا بمانید .
5- گیاهان گلدار و گیاهان تازه
گیاهان گلدار راهی عالی برای آوردن رایحه های زیبا به فضای شماست شمانند :
• یاسمن
• سنبل
• گاردنیا
• شکوفه های درخت لیمو
داشتن گیاهان تازه در آشپزخانه نیز راهی آسان برای بهره مندی از رایحه های بسیار قدرتمند است. چه کسی دوست ندارد عطر و طراوت نعناع ، پونه کوهی یا ریحان را استشمام کند؟

6- شمع در یک کاسه گیاهان خشک یا قهوه

می توانید شمع را در یک کاسه کوچک با گلها و یا گیاهان خشک معطر که در خانه دارید قرار دهید. (دوباره در یک فضای کوچک قرار دهید تا رایحه لطیف آن را حس کنید) . این یک روش کاملاً جادویی برای لذت بردن از رایحه های لطیف گیاهان و گل ها است ، اعم از

توجه داشته باشید که از گذاشتن شمع در آب خوداری کنید شمع داخل آب انرژی های مخرب در فضای شما ایجاد می کند.

7- دسته گل و دسته گل اسطوخودوس خشک
کیسه های اسطوخودوس خشک را در بسیاری از مکان ها اتاق خواب ، کمد ملافه ، دراورهای مختلف کمد ، و حتی مخلوط با کریستال ها قرار دهید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کیسه را در دست خود فشار دهید و رایحه آن را برای تقویت فوری آروماتراپی استشمام کنید.

8- استفاده از دارچین
جوشاندن چوب دارچین برای افزودن رایحه ای شیرین و دلپذیر به فضای شماست . شما می توانید با

  • افزودن میخک
  • پوست پرتقال خشک
  • دانه قهوه
  • وانیل

و با ترکیبات این موارد بازی کنید و ببینید چه چیزی برای فضای شما بهتر است.

رایحه درمانی فنگ شویی

کارکردها و اثرات رایحه درمانی فنگ شویی و روغن‌های اسانس

روغن‌های مختلف، کاربردها و اثرات متفاوتی دارند.

• روغن اسانس ریحان:
برای هوشیاری و کم کردن برخی از علائم افسردگی استفاده می شود این ممکن است باعث تسکین سردرد و میگرن شود در دوران بارداری باید از آن اجتناب کرد.

روغن اسانس یاس:

برای رفع خشم ، افزایش اعتماد به نفس ، تسکین افسردگی و به عنوان ضد قارچ استفاده می شود.

روغن اسانس نعنا فلفلی:
برای تسکین استرس مناسب است.

• روغن اسانس ترنج:

گفته می شود که روغن اسانس ترنج برای دستگاه ادراری و دستگاه گوارش مفید است. زمانی که با روغن اکالیپتوس ترکیب می شود ممکن است به تسکین مشکلات پوستی از جمله بیماری هایی که ناشی از استرس و ابله مرغان است کمک کند.

• روغن اسانس فلفل سیاه :

معمولا برای تحریک گردش خون، درد عضلانی و کوفتگی استفاده می شود. ترکیبی از روغن اسانس زنجبیل، به منظور کاهش درد آرتروز و بهبود انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رایحه فلفل سیاه موثر در ترک سیگار در بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳، محققان از داوطلبان سیگاری خواستند رایحه روغن فلفل سیاه یا سنبل ختایی را استشمام کنند. نتایج این بررسی نشان داد این ۲ روغن طبیعی هوس سیگار کشیدن را کاهش می دهد. داوطلبانی که رایحه فلفل سیاه را استشمام کردند سوزش خفیفی در گلو احساس کردند که حالت آن مشابه زمان سیگار کشیدن است. افرادی که سنبل ختایی را استشمام کردند همانند هنگام سیگار کشیدن احساس آرامش کردند. محققان به افراد سیگاری که قصد ترک این عادت را دارند توصیه می کنند هنگامی که هوس می کنند سیگار بکشند این رایحه ها را استشمام کنند.

• روغن اسانس بابونه:

می تواند اگزما را درمان کند.

رایحه درمانی فنگ شویی

• روغن اسانس سنبل هندی:

به عنوان دافع حشرات عمل می کند.

• روغن اسانس میخک:

یک مسکن موضعی است که معمولا برای دندان درد به کار می رود. هم چنین به عنوان ضد انقباض و تشنج برای جلوگیری از استفراغ و حالت تهوع و به عنوان ضد نفخ و جلوگیری از گاز در شکم به کار می رود. آن خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدان و ضد قارچی دارد.

• روغن اسانس اکالیپتوس :

در طی سرماخوردگی و یا آنفولانزا می تواند به کاهش مجاری هوایی کمک کند. اغلب با نعناع ترکیب می شود بسیاری از مردم به اوکالیپتوس حساسیت دارند، بنابراین باید دقت کنید.

• روغن اسانس گل شمعدانی:

روغن شمعدانی را می توان برای مشکلات پوستی به کار برد تا استرس را کاهش دهید، و به عنوان دافع پشه بکار برد.

• روغن اسانس یاسمن:

به عنوان داروی مقوی غرایز جنسی توصیف شده است. در حالی که شواهد علمی کم است، تحقیقات نشان داده اند که بوی یاسمن امواج بتا را افزایش می دهد که به هوشیاری مربوط هستند. به عنوان یک محرک، ممکن است جریان خون در آلت را افزایش دهد.

• روغن اسانس اسطوخودوس:

به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و سوختگی های کوچک استفاده می شود و باعث افزایش آرامش و خواب می شود. گفته می شود که این بیماری علائم سردرد و میگرن را کاهش می دهد.

• روغن اسانس لیمو :

برای بهبود حالت و کمک به تسکین علایم افسردگی و استرس استفاده می شود.

روغن رز ماری:

ممکن است رشد مو، افزایش حافظه، جلوگیری از اسپاسم ماهیچه و حمایت از سیستم های گردش خون و عصبی را ترویج کند.

رایحه درمانی فنگ شویی

  •  روغن اسانس درخت چای :

گفته می شود که خواص ضد میکروبی، ضد عفونی کنندگی دارد.عموما در شامپو و محصولات مراقبت از پوست به کار می رود تا آکنه، سوختگی را درمان کند. در دهان مزه می شود، اما هرگز نباید قورت داده شود چون سمی است.

  • روغن اسانس آویشن :

گفته می شود که روغن اسانس آویشن به کاهش خستگی، اضطراب و استرس کمک می کند.

  •  رایحه موز ایجاد کننده احساس سیری
    مطالعه ای بین بیش از ۳ هزار داوطلب که دچار اضافه وزن بودند، انجام شد. این داوطلبان هنگام احساس گرسنگی رایحه موز یا سیب سبز را استشمام کردند. این افراد به طور متوسط و بدون رژیم گرفتن طی ۶ ماه تقریباً ۲ و نیم کیلوگرم وزن کم کردند. استشمام برخی رایحه ها هورمون هایی را ترشح می کند که در فرد احساس سیری ایجاد می کند.
  •  روغن اسانس بومادران:

برای درمان علائم سرما خوردگی و آنفولانزا استفاده می شود و به کاهش تورم مفاصل کمک می کند.

روغن‌های اسانسی مورد استفاده برای ماساژ با «روغن حامل» ترکیب می‌شوند تا رقیق و روان شوند.
ازآنجاکه روغن‌های اسانسی موجب ایجاد واکنش‌هایی در بدن می‌شوند، تمام این روغن‌ها برای همه مفید نیستند. گاهی وقتی ترکیبات شیمیایی موجود در روغن‌های اسانسی با داروها ترکیب می‌شود، اثرات نامطلوبی ایجاد می‌کند. درنتیجه ممکن است که اثرگذاری داروهای معمول کاهش یابد یا شرایط سلامتی بیمار بدتر شود.
برای نمونه، فردی با فشارخون بالا باید از مصرف محرک‌هایی مانند رزماری پرهیز کند. بعضی از ترکیبات مانند رازیانه، تخم بادیان رومی (aniseed) و مریم گلی مانند هورمون استروژن عمل می‌کنند؛ بنابراین افرادی که تومور سینه یا تخمدان وابسته به استروژن دارند، باید از مصرف آنها اجتناب کنند.

نتیجه رایحه درمانی فنگ شویی:

طبق تحقیقات و مطالعات استاد دایی زاده در زمینه رایحه درمانی فنگ شویی سعی کنید در طول روز از موارد ذکر شده یک یا دو مورد رو انتخاب کنید و در محیط های منزل و محل کار خود استفاده کنید و نتیجه این رایحه درمانی را طی یک هفته متوجه خواهید شد که فرکانس بدن شما، طرز فکر شما و انگیزه و دیدگاه شما به زندگی متفاوت خواهد شد. بنابر این از عودهای های دست ساز، جوشاندن مواد طبیعی در محیط خود غافل نشوید.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *