فنگ شویی تحصیلی

مقدمه

برای مطالعه و موفقیت و آرامش برای کنکوری ها، دانش آموزان و دانشجویان، ما مطلبی در این مقاله به نام فنگ شویی تحصیلی ارائه می دهیم که می تواند به شما برای آرامش و موفقیت در مطالعه بسیار مفید و حائز اهمیت باشد.

در بخش های زیر به 11 نکته مهم اشاره می شود :

  1. استفاده از تصاویر نوابغ در محیط 
  2. کاربرد موسقی
  3. استفاده از گوی کریستالی
  4. فنگ شویی تختخواب
  5. میز مطالعه
  6. جهت مطالعه
  7. مکان اتاق
  8. یادداشت برداری
  9. رنگ
  10. استفاده از نقشه
  11. محدود کردن شبکه های اجتماعی

جهت فنگ شویی و انگیزه تحصیلی

بر اساس دانش فنگ شویی راه هایی برای انگیزه تحصیلی و آموزشی وجود دارد! مهم ترین بخش شمال شرق اتاق دانش آموزان می باشد که باید انرژی این بخش را بررسی نمود. شمال شرق از نظر جغرافیایی با خود انرژی آگاهی، موفقیت در کسب دانش،تحصیل، معرفت و رحمت می باشد.

علاوه بر این از عناصر فنگ شویی و بررسی فنگ شویی شخصی و عدد کوا که در مطالب قبلی بیان شد، عنصر آتش نیز در تقویت این جهت می تواند کمک به سزایی داشته باشد. بدین منظور می توانید در شمال شرق از لامپها و چراغ های قرمز رنگ استفاده کنید و با وجود عنصر آتش می توانید عنصر خاک (شمال شرق) را نیز تقویت کنید.

نظم در اتاق کار

در ابتدا مهم است که آشفتگی و انباشتگی در این بخش ها را از بین ببرید و باید تمام شلوغی ها بر طرف شود. باید تمام مقالات، یادداشت هایی که استفاده نمی شوند و فایل ها را سازمان دهی نمود. زیرا باید جریان انرژی را فعال و ذهن را آزاد کرد. از انجایی که همه اجسام از خود انرژی دارند که روی ذهن ما تاثیر خواهند داشت و ما برای اینکه بتوانیم بهترین استفاده را از ذهن و کار خود داشته باشیم، باید بتوانیم بر اساس فنگ شویی تحصیلی فضایی آرام با بهترین چرخش انرژی را ایجاد نمائیم.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

فنگ شویی مطالعه
فنگ شویی مطالعه

موارد مهم در فنگ شویی تحصیلی

در بخش زیر به مواردی در مورد فنگ شویی تحصیلی اشاره می شود که با رعایت کردن آنها تاثیرات فوق العاده ای را در زندگی و مطالعه خود و فرزندانتان حس می کنید. بخشی از مطالب زیر به صورت مفصل در مطلب فنگ شویی چیدمان مورد بحث قرار گرفته است که می توانید با مطالعه آن از اهمیت این بخش ها مطمئن شوید.

#1 فنگ شویی تحصیلی : استفاده از تصاویر نوابغ

استفاده از تصاویر افراد مانند آلبرت انیشتین و افرادی که دارای نوابغ هستند می تواند انگیزه و انرژی بسیار خوبی را برای دانش آموزان در تحصیل داشته باشند. تصاویر به شدت در حافظه انسان ثبت می شود و در بخش ناخودآگاه مغز تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر شما بتوانید به شکلی که گفته شد از آن استفاده کنید می توانید به دانش فوق العاده ای در مورد فنگ شویی تحصیلی دست بیابید.

#2 فنگ شویی تحصیلی : کاربرد موسیقی

استفاده از موسیقی به مدت ۱۰ دقیقه می تواند روی مغز تاثیر بسیار زیادی بگذارد. مانند صدای آرامش بخش و طبیعت و سعی کنید از موسیقی های جاز و راک و مشابه استفاده نکنید. مطالعات نشان داده اند که موسیقی بر روی مغز موثر بوده ایجاد بهره وری در زمینه مطالعه را افزایش خواهد داد.

#3 فنگ شویی تحصیلی : استفاده از گوی کریستالی

اگر روی میز تحریر خود درس می خوانید استفاده از یک گوی کریستال یا کره زمین جنس کریستال در بخش شمال شرق میز می تواند انرژی دانش و تمرکز شما را بالا ببرد. زیرا شمال شرق دارای انرژی خاک است و برای تقویت این بخش بسیار مناسب است.

#4 فنگ شویی تحصیلی :  فنگ شویی تختخواب

با توجه به فنگ شویی تحصیلی سعی کنید از گذاشتن ساعت زنگ دار و یا هر گونه وسایل الکترومغناطیسی در کنار تختخواب فرزندان جلوگیری نمایید. زیرا حرکت عقربه های ساعت تولید جریان انرژی و حرکت را به وجود می آورد و ساعتهای الکترومغناطیسی با جریان الکتریکی خود انرژی الکتریکی را فعال می کنند که تمام این موارد بر ذهن و جسم افراد تاثیر گذار خواهد بود و خواب نا آرام را به همراه خواهد داشت. بنابراین سعی کنید موارد بالا حداقل ۲ متر از تختخواب و محل خواب شما فاصله داشته باشند تا بتوانید یک استراحت کامل و مفید را تجربه کنید.

#5 فنگ شویی تحصیلی : میز مطالعه

مطمئن شوید میز تحصیل و مطالعه فرزندان شما در جهت مناسبی قرار داشته باشد! از گذاشتن میز روبروی دیوار پرهیز کنید و سعی کنید جهت نشستن به گونه ای باشد که دیوار پشت به آنها باشد. زیرا روبروی دیوار حس بی قراری و تعلل می نماید و به جای اینکه ذهن را باز نگه دارد ایجاد سردرگمی و اضطراب را به وجود می آورد. نشستن پشت دیوار ایجاد حمایت می کند و سعی کنید از یک عکس و یا تصویر کوه نیز روی دیوار استفاده کنید. این کار تاثیر فوق العاده ای در فنگ شویی تحصیلی دارد.

فنگ شویی میز مطالعه
فنگ شویی میز مطالعه

#6 فنگ شویی تحصیلی : جهت نشستن برای مطالعه تحصیلی

نشستن به طور مستقیم روبروی پنجره باعث می شود که تمرکز هنگام مطالعه برای فرزندان کاهش پیدا کند! بهترین جهت برای مطالعه جهت کوآ ( جهت کوآ بر اساس یک سری فرمولهای ریاضی و محاسبات مشخص می شود که برای هر فرد جهت متفاوت می باشد) و یا شمال شرق اتاق برای تمامی افراد می باشد.

#7 فنگ شویی تحصیلی : مکان اتاق

توجه داشته باشید درب اتاق فرزندان روبروی سرویس بهداشتی یا راه پله قرار نگرفته باشد و اگر این چنین است از یک پارتیشن و یا بادآویز فلزی بالای سر درب اتاق استفاه کنید.

#8 فنگ شویی تحصیلی : یادداشت برداری

برای جلوگیری ازتکرارک مکررات در خواندن از فرزندان خود بخواهید در هنگام مطالعه از مطالب اصلی نت برداری کنند و آنها را سازماندهی کنند. همچنین آنها را می توانند با رنگهای مختلف بنویسند. این کار باعث می شود قدرت یادگیری بالا رفته و بیشتر و بهتر در ذهن فرزندان جای گیرد. به محض اینکه سر امتحان و یا جلسه نکته ای وجود داشته باشد یادآوری مجدد آن در ذهن به راحتی اتفاق خواهد افتاد.

مکان یادداشت برداری

اگر برای روابط و فرمولهای بسیار مهم که در ذهن جای نمی گیرند آنها را در بالا گوشه سمت چپ کاغذ یادداشت کنید این کار باعث می شود که وجه چپ مغز و منطق فعال شده و با چند بار نگاه کردن به آن در ذهن جای گیرد و بالعکس برای اشعار و مطالب احساسی می توانید از گوشه ها و برگهای سمت راست و به صورت رنگی استفاده کنید.

ساختار یادگیری مغز

برای یادگیری بهتر باید از دو طرف مغز استفاده نمود هم راست (بخش احساسات) و هم چپ (بخش منطق و محاسبات) تا در زمان بهره برداری هر دو طرف مغز به کمکتان بیاید و آنجه را نیاز دارید به بهترین نحو بدست آورید.

این ایده و نظایر آن بسیار موثر است! زیرا “امواج مغزی موزون و قدرتمندی ایجاد می کنند” که به گفته پژوهشگران، مشابه الگوی امواج الکتریکی مغز در لحظات الهام خلاق است. این تمرینات تعادل بین دو طرف مغز را از نو برقرار می کند و الگوی از امواج مغز برای الهام خلاق خلق می کند که همه با بخش ها در آن به هم پیوند و یکی می شوند به عبارت دیگر در این حالت شما با هر دو طرف مغزتان کار می کنید.

#9فنگ شویی تحصیلی : رنگ

لازم است بدانید که رنگها به صورت کد اطلاعاتی در ذهن قرار می گیرند! به همین دلیل با استفاده صحیح از آنها می توانید از حافظه تصویری خود نیز برای یادآوری اطلاعات استفاده کنید. در بخش زیر به رنگ های مهم توجه کنید. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد رنگ ها نیاز داشتید می توانید به مطلب رنگ در فنگ شویی مراجعه کنید.

  • استفاده از رنگ زرد برای کلمات کلیدی
  • استفاده از رنگ صورتی برای نمادگرایی و نمادها
  • استفاده از رنگ آبی برای توصیف
فنگ شویی تحصیلی
فنگ شویی تحصیلی

#10فنگ شویی تحصیلی : استفاده از نقشه

ذهن مانند نقشه عمل می کند یکی دیگر از راه های بسیار خوب برای سازماندهی اطلاعات، قراردادن اطلاعات در این نقشه است. از قالب درفت یا چارت و یا یک دایره که اطلاعات به آن راه پیدا کند می توانید اطلاعات را به صورت یک نقشه در آورده و آن را در ذهن قرار دهید. (بر گرفته از نقشه برداری ذهن نویسنده Tony Buzan)

#11فنگ شویی تحصیلی : محدود کردن سایت های اجتماعی

این سایتهای سرگرم کننده می تواند ذهن را از یک سازماندهی مناسب و از یک روند مطلوب باز دارد و یک آشفتگی ذهنی و با مطالب متفاوت و پراکندگی در ذهن ایجان کند. این مساله یک دغدغه بسیار بزرگ برای پدر و مادرها می باشد. انجام یک معامله با فرزندان و اجازه استفاده دادن در ساعات مشخص از روز و یا تنها پس از انجام تکالیف و مشق شب گامی موثر است که پیشنهاد می شود.

درک این موضوع حتی به فنگ شویی تحصیلی نیز نیاز ندارد! وقتی که اطلاعاتی را می خواهید در ذهن ذخیره کنید نیاز به یک تمرکز و استفاد از بخش چپ مغز می باشد وجود سایتهای جانبی و یا شبکه های اجتماعی هنگام مطالعه باعث اختلال در ذهن شده و یادگیری را کمتر و سرعت را پایین تر خواهد آورد.

کلام فنگ شویی ایران

بر اساس فنگ شویی تحصیلی یک راه برای ایجاد انگیزه تحصیل و فعال نمودن این انرژی برای دانش آموزان قراردادن یک کره زمین از جنس کریستال در قسمت بالا و سمت چپ اتاق دانش آموزان است. این کار باعث می شود.  انرژی چی در فنگ شویی تحصیلی، بورسیه و نام و شهرت برای دانش آموزان فعال شود. بنابراین پیشنهاد می شود از آن استفاده کنید. همچنین اسباب خوشحالی ماست که از پیشنهادات و نظرات شما بهره مند شویم.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

13 دیدگاه ها

  • سلام.کره از جنس کریستال منطورتون کدوم بالا بزاریم؟؟مگه نباید قسمت شمال شرق بزاریم پس چی فرمودید قسمت چپ؟لطفا توضیح بدید

  • با درود و تشکر. پوستر انیشتن را در شمال شرقی نصب کنم؟
    و کلاه و عکس فارغ التحصیلی پسرم را کجای اطاقش نصب کنم؟ باسپاس

  • خیلی سپاسگذارم بابت لطفی که کردید وهمه چیز رو خیلی خوب توضیح دادید…درپناه پروردگار همیشه تندرست و پیروزباشید

  • واقعا عالی بود نکات ارزنده ای بود سپاس گذارم وفقط یه سوال داشتم عکس کوه را باید سمت شمال شرقی نصب کنیم یا پشت سرمون نصب کنیم

  • سلام تو مطالب گفته شده میز مطالعه روبروی دیوار نباشه بلکه طوری باشه که موقع مطالعه پشتشون دیوار قرار بگیره اما برای خونه هایی که میزمطالعه همراه کتابخانه ودیواری هست چه باید کرد بخصوص که این میز وکتابخانه دیواری در جنوب اتاق نصب شده چطور میشه مشکلش رو حل کرد؟

    • حتما باید جدا کنید میزهای که با کتابخانه هست و پشت به دیوار هست بلوکه انرژی می کند که مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *