مقدمه

طراحی داخلی خانه تان بازتابی از شخصیت شماست ! شما به کمک فنگ شویی در خانه خود نظمی برقرار خواهید کرد که با شخصیت شما سازگاری دارد . در این مطلب به موارد زیر اشاره می شود .

  • انتخاب و تاثیر رنگ در طراحی داخلی
  • نحوه چیدمان وسایل
  • ایجاد توهم فضای بزرگتر
  • ایجاد انرژی مثبت

ترفندهای دکوراسیون

معمولا وقتی در مورد طراحی داخلی حرف می‌زنیم، به جنبه‌های زیبایی‌ آن توجه می‌كنیم !

سبك، در طراحی مناسب خانه موضوع مهمی است و در طراحی باید به آنها توجه كنیم. علم فنگ شویی در خانه اثبات کرده است که انتخاب‌هایی كه شما هنگام تصمیم‌گیری در مورد ظاهر خانه خود انجام می‌دهید تاثیری مشخص بر روی احساسات و ادراكات شما می‌گذارد. فنگ شویی در آشپزخانه و انتخاب رنگ مناسب خانه شما ممكن است بر روی استرس شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد . وسایلی که انتخاب می‌كنید باعث می‌شود تا دیگران بتوانند نوع شخصیت شما را حدس بزنند. همه موارد گفته شده از نکات فنگ شویی در خانه است که در ادامه به توضیحات بیشتر آن خواهیم پرداخت .

اصول فنگ شویی در خانه

 آیا می‌خواهید كه خانه شما نمایانگر شخصیت واقعی شما باشد ؟

سعی كنید مطالعات بیشتری بر روی طراحی داخلی انجام دهید. شما باید برای داشتن انرژی بیشتر نکات زیر را بدانید تا انرژی بیشتری را جذب کنید .

با استفاده از این اطلاعات می‌توانید خانه خود را به گونه‌ای طراحی كنید كه مناسب حس و حال شما باشد.

آینه در فنگ شویی

1. انتخاب رنگ طراحی داخلی منزل بر روی حس و حال شما تاثیر می‌گذارد

 

 

 تعجبی ندارد كه رنگ مهم‌ترین بخش از چگونگی ادراك ما از جهان پیرامون است!

 

چیزی كه ممكن است برای شما جالب توجه باشد این حقیقت است كه رنگ‌ها در محیط‌های متفاوت می‌توانند تاثیرات متمایزی بر روی عواطف و حس و حال ما بگذارند. به عنوان مثال نمی توانید از رنگ های قرمز و صورتی و ارغوانی و رنگهای در این حیطه در بخش شمالی خانه استفاده کنید (زیرا این رنگها نمایان گر عنصر آتش و بخش شمال نمایانگر عنصر آب است و ایجاد چرخه مخرب می نماید) . وقتی شروع به تصویر كردن طراحی داخلی خانه خود می‌كنید، مطمئن شوید كه از رنگ‌ها به گونه‌ای استفاده خواهید كرد كه مناسب حس و حال شما و هماهنگ با شخصیت و جهت مناسب شما با توجه به فنگ شویی در خانه باشند.  طراحان داخلی، و متخصصان بازاریابی در مورد رنگ ها در طراحی داخلی بر روی اصول مشخصی توافق دارند.

رنگ قرمز

بیانگر قدرت و اشتیاق است!

از این رنگ می‌توان برای گرم كردن فضا و ایجاد فضایی صمیمی استفاده كرد. در بخش های و جهت های متناسب با این رنگها مانند جنوب و جنوب غرب و….

رنگ نارنجی

بیانگر انرژی و نوآوری است!

بهترین حالت استفاده از این رنگ بكارگیری آن در مقادیر اندك است.

 رنگ زرد

این رنگ تداعی‌كننده شادی، خلاقیت، و آفرینش است!

این رنگ در تركیب با رنگ‌های خنثی ملایم و در اتاق‌هایی با نور طبیعی فراوان جلوه زیبایی پیدا می‌كند و فضایی آرام و امن را خلق می‌كند.

رنگ سبز

این رنگ به داشتن کیفیات ملایم و آرامش‌بخش معروف است!

رنگ سبز برای راهرو‌ها بسیار مناسب است زیرا گذر از فضای بیرون به درون را راحت می‌كند. البته در بخش های غرب و شمال غربی نمی توان استفاده کرد.

رنگ آبی

این رنگ، رنگ واقعی آرامش، سكون، و سرزندگی است! فنگ شویی در خانه به شما آرامش را توصیه می کند .

آینه در فنگ شوییرنگ بنفش

این رنگ تداعی‌ كننده جلال و بزرگی است!

رنگ بنفش انتخاب بسیار خوبی برای اتاق‌های نشیمن رسمی  زیرا فضایی مجلل و لوكس را خلق می‌كند. و اما اگر پذیرایی در جهت شمالی باشد نمی توان استفاده کرد.

رنگ خاكستری

این رنگ حسی از آسودگی و آرامش را در ما ایجاد می‌كند که در دکوراسیون ها به عنوان رنگ خنثی و ترکیب با بسیاری از رنگها استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که در بخش شرق و جنوب شرق نمی توانید از رنگ خاکستری استفاده کنید.

 رنگ قهوه‌ای

مانند رنگ سبز، رنگ‌های قهوه‌ای طبیعی بیان‌گر آرامش و آسودگی هستند!

این رنگ را برای فضاهایی انتخاب كنید كه در آن‌ها خانواده دور هم جمع می‌شوند و یا فضاهایی كه در آن‌ها چندین مبل برای نشستن و گفتگو كردن وجود دارد.

 رنگ سیاه

رنگ سیاه بیان‌گر قدرت است. از رنگ سیاه در وسایلی استفاده كنید كه می‌خواهید توجه همه را به خود جلب كند. از این رنگ باید به حداقل استفاده کرد .

 رنگ سفید

این رنگ با حسی از پاكیزگی و خلوص در ارتباط است. این رنگ بسیار مناسب تعریف كردن یك فضا است، اما استفاده بیش از حد از رنگ سفید و تركیب نادرست آن با دیگر رنگ‌ها فضایی خنثی و بی‌ثمر را به وجود می‌آورد. به یاد داشته باشید كه هنگامی كه می‌خواهید رنگی را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب كنید، انتخاب سه رنگ با توجه به فنگ شویی در خانه بسیار بهتر و مناسب‌تر از انتخاب یك رنگ است. یك رنگ خنثی برای قسمت‌های وسیع مانند دیوارها و كفپوش‌ها و یك رنگ آرام برای مبلمان و وسایل درشت دیگر انتخاب كنید.

، رنگ سوم را برای وسایلی خاص و متفاوت كه قرار است در فضا تنوع ایجاد كنند انتخاب كنید.

 

2. نحوه قرار گرفتن وسایل در طراحی داخلی منزل شخصیت شما را آشكار می كند.

زمانی که دیوارها را رنگ كردید، اكنون نوبت آن رسیده كه در مورد نحوه قرار گرفتن وسایل در فضا تصمیم بگیرید. هر شی‌‌ای كه برای قرار گرفتن در فضا انتخاب می‌شود به ایجاد آگاهی در مورد كاركرد آن كمك می كند. اما، فراتر از این موضوع، تركیب هر وسیله كه فضا را پر می‌كند – از چیدمان نشیمن‌ها گرفته تا وسایلی كه به دیوار نصب می شود – همگی بیانگر شخصیت‌ها و خواسته‌های افراد هستند.

نکات و سوالاتی در مورد فنگ شویی در خانه

وقتی ما مهمانان را به خانه‌های خود دعوت می كنیم، آنها از روی غریزه شروع به ارزیابی فضای داخلی ما براساس چهار ارزش متمایز و نیز چگونگی ظاهر خانه ما می كنند . این چهار ارزش عبارتند از :

فنگ شویی در خانه :  كاركردی

  • آیا این وسیله نیازهای شما را برطرف می كند؟
  • آیا میز آشپزخانه به قدر كافی بزرگ است كه همه خانواده بتوانند دور آن بنشینند؟
  • آیا این كفپوش تمام فضای اتاق را پوشش می دهد؟

فنگ شویی در خانه : اقتصادی

  • آیا این وسیله به قیمتش می‌ارزد؟
  • یا سرویس خواب این اتاق‌خواب چقدر ممكن است قیمت داشته باشد؟

فنگ شویی در خانه : نمادین

  • آیا این وسیله دارای حس عاطفی است؟
  • آیا شما از مجموعه عكس‌های خانوادگی برای طراحی خانه خود استفاده كرده‌اید؟
  • یك تابلوی نقاشی به دیوار نصب كرده‌اید؟

فنگ شویی در خانه : نشانه‌ای

  • آیا این وسیله دارای نشانه‌ای در خود است؟
  • آیا این نام یك برند یا نام اصلی وسیله است؟

با استفاده از این معیارها در فنگ شویی ساختمان ، افراد شخصیت ما را حدس میزنند.

فردی كه یك میز را برای خانه خود انتخاب كرده است و دارای فضای کافی برای همه اعضای خانواده است به عنوان فردی در نظر گرفته می شود كه به ظاهر وسایل و نشانه اجتماعی آن‌ها اهمیت می دهد. برعكس، فردی كه در یخچال آشپزخانه‌ اش مملو از نقاشی‌های كودكان و كارت‌های تبریک دوستان است نسبت به فردی كه یك آشپزخانه ساده دارد به عنوان فردی صمیمی‌تر و احساساتی‌تر شناخته می شود. هنگام خرید وسایل خانه خود مطمئن شوید كه وسایلی كه می‌خرید بیان‌گر شخصیت و احساسات شما هستند و می توانند در خانه شما را شاد نگهدارند. فنگ شویی در خانه شما بسیار مهم و کاربردی است . اگر به آن توجه کنید می توانید تغییرات فراوانی را در زندگی خود به دست آورید .

 

آینه در فنگ شویی3. درک فضا به ایجاد توهم فضای بزرگ‌تر كمك می‌كند

طراحان داخلی برای دهه‌هاست كه از مفهومی به نام درك فضا برای خلق خانه‌‌هایی استفاده می‌كنند كه بزرگ به نظر برسند و اتاق‌های آن امكانات مناسب و راحتی برای فرد داشته باشد. این مفهوم در واقع به این مسئله اشاره دارد: استفاده از تكنیك‌های بصری كه بر روی ادارك دیگران از فضای زندگی ما اثر می‌گذارند.

اگر می‌خواهید خانه شما از اندازه واقعی بزرگ‌تر به نظر برسد، از مبلمانی متناسب با فضا و باریك استفاده كنید. یك آینه بزرگ را بر روی دیوار پشتی بسته به اینکه در چه جهتی و چه پرتی و چه فضایی را نشان می دهد قرار دهید، (آینه نمی تواند سرویس بهداشتی و اجاق گاز و جهتی که برای شما مناسب نیست نشان دهد) و با استفاده از وسایل تزئینی و وسایلی كه به دیوار نصب می‌شود به فضای خود عمق دهید. افرادی كه می‌خواهند فضای خانه آن‌ها جذاب باشد باید از پالت رنگی گرم استفاده كنند، مبلمان را بصورت گروهی در كنار هم بچینند تا فضایی صمیمی به وجود بیاید، و از نورهای فضاساز به قدر کفایت استفاده كنند.

 

4) از فنگ‌شویی برای ایجاد انرژی مثبت در طراحی داخل خانه خود استفاده کنید

اگر می‌خواهید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید، چرا از تغییر در فضای داخلی خانه خود شروع نمی‌كنید؟!

فنگ‌شویی، هنر باستانی چینی، برای ۳۰۰۰ سال در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌ است !

كارشناسان معتقدند كه استفاده از اصول آن باعث ایجاد انرژی‌های مثبت، خوش‌شانسی، عشق، و موفقیت در خانه می‌شود. به کارگیری درست فنگ‌شویی نیاز به متخصصانی دارد كه نقشه انرژی هر فضا را تحلیل كنند، و سپس براساس این تحلیل‌ها تصمیم بگیرند كه از كدام جنبه‌های طراحی داخلی مانند رنگ‌ها و یا مواد مختلف استفاده كنند. با این وجود، اگر نمی‌خواهید چنین هزینه‌ای را انجام دهید، نكات اندکی وجود دارند كه به كارگیری آن‌ها باعث ارتقای انرژی‌های یك خانه می‌شود.

مطمئن شوید كه فضای ورودی خانه شما تمیز، رنگارنگ، و جذاب است.

تمام مبلمان خانه خود را به گونه‌ای در فضا بچینید كه بتوانید به راحتی در ورودی خانه را ببینید و به مهمانان خوش‌آمد بگویید. با عناصر طبیعی مانند گل‌ها و سنگ‌ها خانه خود را تزیین کنید. سعی کنید همیشه خانه خود را در وضعیتی خوب و حالتی منظم نگهدارید. شیوه‌ای كه در آن طراحی داخلی خانه شما بچشم می‌آید تنها بخش كوچكي از تاثیرات آن است. پشت رنگ‌هایی كه برای دیوارهای خانه خود انتخاب می‌كنید و یا شیوه‌ای كه با استفاده از آن مبل‌های خانه خود را می‌چینید لایه‌ای از معنا نهفته است. هر انتخابی كه در طراحی داخلی خانه خود انجام می‌دهید دارای تاثیری خاص بر روی ناخودآگاه شماست.

سخن پایانی

مطالبی كه ذكر شد را به دقت بخوانید و هنگام طراحی خانه خود از آن‌ها استفاده كنید.

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *