رنگ در فنگ شویی

رنگ در فنگ شویی


مقدمه

رنگ در فنگ شویی باعث هماهنگی و هارمونی در دریافت انرژی های مثبت و رشد دهنده می شوند. این موضوع در مواردی همچون ؛ رنگ مبلمان در فنگ شویی، رنگ ثروت در فنگ شویی، رنگ لباس، رنگ اتاق خواب و حتی رنگ سرویس بهداشتی و … را شامل می شود. بنابراین توجه به آنها و استفاده صحیح و بجای رنگ می تواند تاثیرات بسیار مثبت را در زندگی روزمره ایجاد کند که یکی از هزاران فواید آن افزایش حس آرامش است.

رنگ در فنگ شویی

در انتخاب رنگ در فنگ شویی باید به چرخه مولد و مخرب عناصر توجه کنید. کاربرد رنگ ها بسته به نوع عناصر است و به یاد داشته باشید رنگ‌ها دارای ویژگی عناصر مربوط به خود هستند. رنگ سفید خنثی است و می‌تواند با بقیه رنگ‌ها استفاده شود. علاوه بر ارتباط رنگ‌ها با عناصر پنج‌گانه لازم است تا به ويژگي‌هاي خود رنگ‌ها از نظر روانی و یین و یانگ بودنشان دقت ‌‌كنيد. این موضوع آگاهی ما را نسبت به تاثیرگذاری رنگ ها بالا برده و باعث می شود برای انتخاب های خود دچار سرگردانی نشویم.

نکته

به عنوان مثال ما اگر بدانیم رنگ ها چه خصوصیاتی دارند و باید در کدام قسمت جغرافیایی قرار بگیرند، می توانیم از آن های در مکان های خاص خودشان استفاده کنیم و انرژی مثبت که منجرب آرامش می شود را به دست آوریم. این موضوع ناخودآگاه تعادل را نیز در فضای زندگی ایجاد می کند. بنابراین ویژگی هر یک از رنگ‌ها که به طور ساده و روان در زیر آمده است را مطالعه کنید.

رنگ سبز در فنگ شویی

بیان‌کننده عنصر چوب و سبزی است. این رنگ به قدرت «چی» در سمت شرق و جنوب شرق اشاره دارد. سبز بیانگر حیات‌‌‌، رشد و زندگی است. رنگ مبلمان در فنگ شویی به این نکته توجه دارد که این رنگ برای قسمت‌هایی که به انرژی زیاد نیاز دارد‌‌‌، مناسب است. مانند:

  • اتاق نشیمن
  • محل فعالیت‌های ورزشی

سبز و قرمز دارای پیوندی عمیق هستند. این پیوند را به خوبی می‌توان در طبیعت و رنگ‌بندی میوه‌ها مشاهده کرد. این دو رنگ همزمان انرژی یانگ را در محیط بالا می‌برند.

توجه:

از این دو رنگ به طور مساوی استفاده نمی‌کنیم مقدار قرمز بايد کمتر از سبز باشد زیرا قرمز نمایانگر آتش است و سبز چوب و در صورت زیاد بودن رنگ قرمز، چوب از بین می‌رود.

رنگ قرمز در فنگ شویی

این رنگ بیان‌کننده عنصر آتش در سمت جنوب است! از جمله کارهای فنگ شویی جنوب خانه استفاده از این رنگ است. این جهت یابی فنگ شویی با توجه به جدول فنگ شویی به دست می آید. می توانید این بخش را مطالعه کنید تا به درک بالاتری از عناصر فنگ شویی برسید.

تابستان‌‌‌، آفتاب ظهر و حرارت، همگی با این رنگ بیان می‌شوند. همچنین این رنگ بیانگر موارد زیر نیز می باشد :

  • شهوت‌‌‌
  • هیجان‌‌‌
  • گرمی
  • تجارت
  • شهرت

رنگ قرمز در کارهای تجاری جزو مهم‌ترین رنگ‌هاست و شهرت را برای صاحب تجارت به ارمغان می‌آورد.

این رنگ در مکان هایی که کار و فعالیت‌های اجتماعی وجود دارد، حتماً باید مورد استفاده قرار بگیرد! البته لازم به ذکر است افراط در کاربرد آن باعث بالا رفتن انرژی یانگ‌‌‌، سر درد‌‌‌، بی‌ قراری و نداشتن تمرکز می‌شود (به عنوان مثال در رنگ فنگ شویی  اتاق خواب از این رنگ به مقدار زیاد نمی‌توانید استفاده کنید).

صورتی‌‌‌، سرخابی و ارغوانی از دیگر خانواده های رنگ قرمز هستند.

زرد و قهوه‌ای

این دو رنگ بیان‌کننده عنصر خاک در بخش های زیر هستند.

  • مرکز‌‌‌‌‌
  • جنوب غربی 
  • شمال شرقی
رنگ در فنگ شویی | مرجع فنگ شویی ایران
رنگ در فنگ شویی | مرجع فنگ شویی ایران

رنگ پاییز یادآور رنگ زرد و رنگ قهوه ای است! این رنگ‌ها نوعی حس راحتی و امنیت ایجاد می‌کنند. قهوه‌ای رنگی است که آرامش و سکون را به همراه می‌آورد. رنگ زرد رنگی است که تمرکز را بالا می‌برد. زرد به نوعی تازگی را بیان می‌کند. حتی برگ‌های خیلی جوان قبل از اینکه به سبزی بگرایند‌‌‌، تم زرد رنگی پیدا می کنند. قهوه‌ای تیره نشانه خاک غنی و بستر قوی برای رشد است.

اگر تمایل داشتید می توانید رنگ شمع در فنگ شویی را مطالعه کنید تا با دیگر رنگ های استفاده شده در فنگ شویی آشنا شوید .

سفید‌‌‌، طلایی و نقره‌ای

این سه رنگ در فنگ شویی حس «چی» در عنصر فلز را القا می‌‌‌‌كند.

سفید به دلیل داشتن طیف تمام رنگ‌ها‌‌‌، رنگی خنثی است ولی در فنگ‌شویی به عنوان نماد فلز شناخته می‌شود. در قسمت‌هایی که نتوان فلز را به طور مستقیم به کار برد، می‌توان از رنگ‌های فلز استفاده کرد. رنگ طلایی و نقره‌ای در فنگ شویی باعث افزودن قدرت فلز می‌شود. افراط در کاربرد این رنگ‌ها باعث افسردگی و غم و اندوه در ساکنان می‌شود.

سیاه و آبی

سياه و آبی رنگ‌هایی هستند که حس انرژی آب را یادآوری می‌کند! استفاده از این رنگ حس نرمی و انعطاف‌‌‌، عمق و توانمندی را در فضا ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد آنها باعث موارد زیر می شود.

  • سردی فضا‌‌‌
  • افسردگی
  • سستی

رنگ های شانس | هارمونی زندگی | فنگ شویی ایران

آبی برای رنگ‌آمیزی اتاق کودکان پرشر و شور و آرام‌کردن آنها مفید است‌‌. جاهایی که نتوان عنصر آب را به طور مستقیم به کاربرد نیز، می‌توان از رنگ آبی برای تقویت عنصر آب استفاده ‌‌كرد.

در طبیعت آبی و سبز دارای پیوند عمیقی هستند.

کاربرد توام این دو در جاهایی که ممکن باشد منجر به انرژی بسیار خوبی در فضا می‌شود. رنگ آبی باعث تقویت رنگ سبز و نماد رشد آن خواهد بود. آبی ضد اشتها است از اين رو برای رستوران‌ها و رنگ آشپزخانه با اصول فنگ شویی از این رنگ استفاده نمی کنیم.

هیچ گاه هیچ گاه از رنگ سیاه برای سقف اتاق های خود استفاده نکنید از نظر معماری فضا را کوچک کرده و از نظر فنگ شویی انرژی را کند می کند سطح یین را بالا برده و انرژی ها را راکد می کند .

کلام فنگ شویی ایران

در مطلب با مفهوم رنگ ها در فنگ شویی آشنا شدیم. پیشنهاد ما این است که برای ایجاد هماهنگی و در نهایت برای بدست آوردن آرامش توامان با لذت از این رنگ های بگونه ای مناسب استفاده کنید. استاد دایی زاده همیشه ذکر می کنند که بی شک داشتن تعادل در همه موارد بسیار مهم است و رنگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین سعی کنید در استفاده از رنگ ها میانه روی را داشته باشید. همچنین در صورت بروز سوال با ما در تماس باشید. از همین رو برای به دست آوردن دانش کافی و انتخاب بهینه در پایان لینک مرتبط را برایتان دسته بندی کرده ایم. در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

لینک های مرتبط :

تاثیر فنگ شویی 

تاثیر نمادها در فنگ شویی

محاسبه کوا 

فنگ شویی در خانه 

مدرک فنگ شویی 

کاسه تبتی 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *