فنگ شویی چیدمان منزل

فنگ شویی چیدمان منزل


مقدمه

شاید شما هم به این فکر کردید چرا همسایمون خونه پر انرژی تری نسبت به ما داره. برای پاسخ به این سوال در این مقاله علی رغم پرداختن به نکات فنگ شویی چیدمان منزل و نکات فنگ شویی در دکوراسیون، به اصول چیدمان منزل بر مبنای قوانین چیدمان منزل در فنگ شویی پرداخته شده است. نحوه چیدمان منزل و به صورت کلی فنگ شویی مبلمان نیز از دیگر نکات فنگ شویی در این مقاله برای گردش انرژی مثبت در خانه است. فنگ شویی چیدمان منزل ، تعیین محل وسایل و مبلمان در فنگ شویی یکی از مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است! به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت و دقت به خرج دهیم.

در ادامه به آموزش چیدمان منزل و 60 نکته مهم آن پرداخت می شود. پس تا آخر با ما همراه باشید تا بدانید قوانین فنگ شویی خانه چیست. در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

محیط های زندگی از جمله محیط کار و خانه ما دارای انرژی های متفاوتی هستند. شما با علم فنگ شویی می توانید با کوچکترین تغییرات وسایل خود بهترین سطح انرژی را برای خود به ارمغان بیاورید. فقط یکبار آن را امتحان کنید. زمانی که حال خوبی ندارید، با جابجایی یک گلدان و یا یک مبل، تغییر و تنوع انرژی ایجاد کنید.

فنگ شویی چیدمان منزل

در طی سالیان طولانی این شیوه چیدمان لوازم منزل و یا محل کار، پیشرفت های چشمگیری کرده است! در اینجا به چند مورد از قوانین فنگ شویی برای داشتن فضایی همچون موارد زیر در منزل اشاره می کنیم.

  • صلح و دوستی
  • سلامت
  • خوشبختی و سعادت

شاید برای شما سوال باشد که قوانین فنگ شویی چیست و چه کمکی به فنگ شویی چیدمان منزل شما می کند. شما می توانید از روش های مختلف برای بررسی و فعال نمودن انرژی ها درخانه و محیط کار خود کمک بگیرید که از جمله  آن موارد زیر است.

فنگ شویی خانه جدید

موارد بهداشتی

موارد بهداشتی در فنگ شویی خانه

1- اجازه ندهید کفش ها و دمپایی های افراد خانواده در خارج از در ورودی منزل پخش باشند!

در فنگ شویی جاکفشی می خوانیم تا جایی که امکان دارد کفش ها را جمع کرده و در مکانی مثل جاکفشی قرار دهید! زیرا طبق قوانین فنگ شویی انرژی مثبت همراه باد به داخل منزل می وزد و در صورت وجود کفش و دمپایی بوی نامطبوع آنها را با خود به داخل منزل وارد می کند که نتیجه ای جز بیماری برای اعضای خانواده به همراه نخواهد داشت. همچنین انرژی انباشتگی و نامرتبی را به داخل محیط خود وارد می‌کنید. طبق فنگ شویی جاکفشی برای اینکه انرژی مثبت در منزل به گردش درآید باید به دنبال منبع آبی برای استقرار و ساکن شدن در آن باشید و با آب و چیزی مثل تنگ ماهی پر از آب می توانید انرژی باد و آب را به منزل وارد کنید! پس سعی کنید با قرار دادن ظرف آبی انرژی وارد شده به منزل خود را حفظ کنید.

2- از قراردادن وسایل شخصی مانند حوله و مسواک در محیط باز حمام و توالت جدا خودداری کنید.

برای وسایل در فنگ شویی اشاره می شود که نباید وسایل شخصی را در محیط حمام و توالت قرار داد. زیرا انرژِی های منفی را به خود جذب می کنند و شما از این وسایل برای خشک کردن و مسواک زدن استفاده می کنید و سلامتی خود را با این کار به خطر می اندازید. ( اگر امکان قراردادن آنها را در جای دیگر را ندارید، از کمد یا جایی که این وسایل در معرض میکروب و انرژی منفی نباشد دور نگه دارید و از مسواک درپوش دار استفاده کنید.)

رنگ در فنگ شویی | مرجع فنگ شویی ایران
رنگ در فنگ شویی | مرجع فنگ شویی ایران

رنگ

3- به رنگ های استفاده شده در فنگ شویی چیدمان منزل خود توجه کنید!

سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید. بلکه به هماهنگی رنگها توجه کنید! تزئین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد. در واقع شما باید به فنگ شویی رنگ ها توجه کنید . هنگام هماهنگ نمودن پارچه هایی با طرحهای مختلف، یک یا دو رنگ پایه را در نظر بگیرید که بر اساس چرخه های مولد در فنگ شویی هستند.

برای مثال می توانید دو پارچه همرنگ اما یکی گل دار و دیگری راه راه را ترکیب کنید! اما مراقب باشید این ترکیبات را بیش از حد سنگین نکنید. زیرا تعادل برای فنگ شویی را بر هم زده و ایجاد چرخه مخرب می کنید.

عناصر طبیعی در خانه

4- از عناصر طبیعی در فنگ شویی چیدمان منزل استفاده کنید!

اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات دکوراسیون خانه، تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد. در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد. ولی باید دقت کنید که بسته به اینکه چه عنصر و در چه جهتی باید قرار گیرد، دقت لازم را داشته باشید. با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید. توصیه می‌شود همیشه يك ظرف با میوه‌‌ تازه و یا گل‌‌ تازه روی میز ناهار‌خوری بگذاريد. همچنین می توانید از الگوی درست چیدمان مبل به فنگ شویی سالن پذیرایی خود کمک کنید.

  • گیاهان بزرگ پهن برگ در خانه خیلی خوب هستند. در مورد استفاده از گیاهان برگ انجیری توجه داشته باشید که در جهات با عنصر چوب استفاده کنید و گیاهانی که پارگی دارند در خانه نگه ندارید. (برای اطلاعت بیشتر به مقاله فنگ شویی گیاهان مراجعه کنید)
  • گیاه درخت پرتقال نشان خوشبختی و اقبال بلند است. بهتر است آن را نزدیک درب ورودی خانه یا محل کار بگذاریم. داخل تراس ها حتماً گل و گیاه طبیعی باشد. باید پرتی ها را به شکلی بپوشانیم و گیاهان این کار را به خوبی انجام میدهند.
  • گل های پلاستیکی و مصنوعی برای چرخه انرژی خیلی مناسب نیستند (زیرا انرژی مثبت مثل گیاهان طبیعی تولید نمی کنند) از گیاهان مصنوعی می توان برای پوشاندن شار منفی استفاده کرد مانند پوشاندن ستونها به شرط آنکه مرتب تمیز و شسته شوند.

هدف فنگ شویی | فنگ شویی ایران

قاب عکس

5- عکس اعضای خانواده را در خانه استفاده کنید!

گذاشتن عکس هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است. اما از افراط در این کار خودداری کنید. بخصوص در مورد عکس های خودتان مراقب باشید عکس های خانوادگی معمولا در شرق خانه قرار می گیرند و اگر نیاز به افراد حامی دارید عکس افراد حامی را در شمال غرب قرار دهید.

عکس شاد خانوادگی را که برای بهبود روابط خوب هستند را در شرق اتاق نشیمن قرار می دهیم. یادتان باشد که عکس زوج ها در دو قاب جداگانه نباشد، باید هر دو در کنار هم باشند و یا روی دیوار یکی بالا و یک پائین نباشد و بغل هم قرار بگیرند.

6- زیاده روی نکنید!

حتی در مورد قراردادن عکس اقوام و فامیل و کسانی که از دنیا رفته‌اند زياده‌روي نکنید! این کار فضا را با انرژی یین پر می‌کند.

7- از قراردادن تصویر‌های جنگ و نبرد، افراد پیر و ستمدیده و تصاویر غم‌انگیز به شکل نقاشی و عکس خودداری کنید.

از آنجایی که آثار هنری موجود، در فنگ شویی چیدمان منزل معرف شخصیت شما است، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیافزاید و به چیدمان منزل شما انرژی خاصی بدهد. آثار هنری بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو هستند.

8- از آویزان کردن اسلحه خودداری کنید!

آویزان‌کردن هر نوع اسلحه که حال و هواي جنگ را برای انسان زنده می‌کند، می‌تواند باعث بروز مشاجره مکرر با اعضاي خانواده و دوستان نزدیک شود. پس بهتر است از آن ها خودداري كرد.

فنگ شویی کف خانه | فنگ شویی ایران
فنگ شویی کف خانه | فنگ شویی ایران

جنس مواد

9- به جنس موارد استفاده شده در بخش های مختلف توجه کنید!

اگر در حال انجام تغییرات اساسی در خانه هستید قبل از هر کار، بنا به فنگ شویی چیدمان منزل، جنس موادی را که استفاده می کنید را مورد بررسی قرار دهید.

کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کفپوش های غیر از فرش و موکت هم به سرو صدای محیط اضافه می کنند. اول باید این نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید هماهنگی و تعادل را برقرار کنید. کف چوبی از هر نظر عالی است، فقط باید مخارج نگهداری آن را در نظر داشته باشید. در ضمن باید توجه داشته باشید همه مکان ها را نمی توان با چوب پوشاند.

10- جهات و عدد کوا افراد را در نظر بگیرید.

تلویزیون در فنگ شویی
تلویزیون در فنگ شویی

تلویزیون

11- اجازه ندهید تلویزیون در اتاق خواب شما قرار داده شود! جای تلویزیون در فنگ شویی اتاق خواب نیست.

12- روی تلویزیون را با روکش پلاستیکی بپوشانید.

اگر شما نمی توانید عادت تماشای تلویزیون در اتاق خواب خود را ترک کنید، پس لازم است بعد از تماشا آن را با پوششی پلاستیکی و یا کائوچویی بپوشانید. فراموش نکنید بر پلاستیکی بودن پوشش آن تاکید شده است. چرا که جنس دیگر با بقای انرژی در فضای اتاق خواب و فنگ شویی چیدمان منزل مغایرت دارد.

پاراوان

13- پاراوانهای تاشو و پایه دار، بهترین چیدمان برای تقسیم فضا در یک اتاق هستند!

پاراوان های تاشو برای جدا کردن میز کار از اتاق نشیمن و بخصوص در فضاهای کوچکتر کاربرد دارند. با استفاده از پاراوان های کوتاهی که نقش یا تزئین روی هر دو طرف آن دیده شود؛ هم شلوغی میز کار را می پوشانید و هم فضای خانگی تری به اتاق نشیمن می بخشید. این موضوع نیز در فنگ شویی پذیرایی مورد بررسی قرار گرفته است.

آینه

14- نباید هیچ آینه ای در مقابل تختخواب شما قرار گیرد.

این موارد در فنگ شویی چیدمان منزل شما تاثیر منفی دارد. قراردادن آینه بالای میز ناهار خوری سمبل برکت و نعمت است و می تواند مفید باشد.

  • آینه را در مکان های مورد علاقه خود مخصوصا اتاق خواب قرار ندهید.
  • آینه ها نباید سرویس بهداشتی یا آشپزخانه و اجاق گاز را نشان دهد.
  • از نصب آینه روی سقف اتاق خودداری ‌‌كنيد.

برای غنی کردن هر منطقه نیز می توانیم از نور خورشید یا نور مصنوعی، گیاه طبیعی و یا آینه استفاده کنیم. همچنین بر روی ستونها می توان از آینه ، پیچک و یا گلدان بلند، استفاده کرد تا ستون ها پوشیده شوند.

آب در فنگ شویی | فنگ شویی ایران

آب در فنگ شویی خانه

15- یک منبع آب داخل منزل و در مکان مورد علاقه خود قرار دهید .

این کار باعث می شود تا هر آنچه را که آرزو دارید و خواسته دل شماست به سمت و سوی شما کشانده و به زندگی شما وارد کند. البته جهت قرار گیری آن بسیار مهم است و در بخش های عنصر خاک و آتش نمی توانید قرار دهید.

تنگ ماهی

16- اگر شما در منزل تنگ ماهی دارید مراقب باشید!

چرا که قرار دادن آن در مکان درست و صحیح می تواند سعادت و خوشبختی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر شما آن را در مکانی نادرست قرار دهید ممکن است که باعث دعوا و مشاجره، ورشکستگی، فشارهای کاری و مشکلات و سختی های دیگر شود. اگر شما بعد از استقرار تنگ ماهی در مکانی شاهد نشانه ها و علائمی از این قبیل بودید سریعا با توجه به فنگ شویی چیدمان منزل، سریعا به تغییر مکان آن اقدام کنید.

نگهداری ماهی در تنگ آب شانس را در خانه بالا می برد. توجه داشته باشید در جهت جنوب و محور خاک استفاده نشود.

لوازم فلزی

17- در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید!

در صورت لزوم لوازم کهنه را تعویض کنید.

  • سینک ظرفشویی
  • شیرآلات
  • و امثال آن

درست است که آنها به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر کل خانه می گذارد.

آینه بالای شومینه

شومینه

18- از قرار دادن شومینه در قسمت شمال خانه خودداری ‌‌كنيد!

شومینه نماد آتش و بخش شمالی نماد آب است! در این خانه‌ها همیشه بحث و بگو‌مگو وجود دارد زیرا یک چرخه مخرب در فنگ شویی چیدمان منزل خود ایجاد كرده‌اید. پس بهتر است شومینه را خاموش نگه دارید و از وسایل چوبی در این فضا استفاده ‌‌كنيد‌‌ تا یک نیم‌چرخه مولد ایجاد شده و اثر مخرب آن برطرف شود. پس در نتیجه شومینه در فنگ شویی را با این ترفند اصلاح کرده اید.

مطالعه بچه ها

19- برای بچه ها بهتر است که وقتی که در حال نوشتن و درس خواندن هستند پشت به دیوار باشند.

این مسئله خیلی مهم است که میز تحریر فرزندتان طوری قرار گیرد که هنگام نشستن پشت فرزندتان به سمت دیواری از جنس خاک باشد. فنگ شویی چیدمان منزل ، می گوید که وجود دیوار این حس را در فرد تقویت می کند که دارای نیروی حمایتی بسیار قوی بوده و این حس کمک می کند برای مدت طولانی بتواند به درس خواندن یا نوشتن خود ادامه دهد و از جابه جا شدن مداوم که حاصلی جز عدم تمرکز ندارد جلوگیری شود.

20- اگر کودک شما زیاد بیمار می شود شاید علت آن را در محل استقرار اتاق خواب وی بتوان جستجو کرد.

سعی کنید اتاق خواب او را تغییر دهید شاید تغییر فضا در جلوگیری از ابتلای او به بیماری های مختلف موثر واقع شود. در غیر این صورت قرار دادن پنکه سقفی برای به جریان انداختن هوا و انرژی موجود در آن برای حل این مشکل تاثیرگذار بوده و می تواند کودک شما را از این مشکل برهاند.

فنگ شویی اتاق خواب کودک
فنگ شویی اتاق خواب کودک

 

خواب

21- اگر می خواهید خوابی راحت داشته باشید سعی کنید تخت خواب شما به دیواری از جنس خاک تکیه داشته باشد.

با توجه به فنگ شویی در اتاق خواب ، وجود چنین دیواری به شما کمک می کند تا از خوابی عمیق و راحت برخوردار شوید. همچنین هنگامی که از خواب بر می خیزید به خاطر استراحتی کامل و عمیق سرشار از انرژی و طراوت خواهی بود. علاوه بر آن هنگام کارهای روزانه حس آرامش بخش تری خواهید داشت. در فنگ شویی چیدمان منزل بهتر است اتاق خوابها در بخش شمالی خانه قرار داشته باشد نه جنوبی .

اتاق

22- از شلوغی درون اتاق بپر هیزید!

اتاقهای خود را پر از وسیله نکنید! مراقب باشید که اتاق را با موارد زیر پر نکنید.

  • رنگ یکنواخت
  • ظروف فلزی کوچک و بزرگ
  • اشیای چوبی
  • کاغذ دیواری
  • و برگهای طلایی

ما در فنگ شویی خانه می گوییم که سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیری های خلاقانه ترتیب دهید. چیدمان خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزیینات زیبایی که دوستشان دارید. فنگ شویی با پنج عنصر و رنگهای جذاب بسته به این عناصر بهترین ایده ها را برای هم جذابیت و هم جذب انرژی مناسب برای همه ما فراهم کند (مقاله کاملی در مورد فنگ شویی عناصر در همین سایت وجود دارد).

23- در آشپزخانه خود هرگز وسایلی مثل یخچال، و اجاق گاز را کنار یکدیگر قرار ندهید.

زیرا در فنگ شویی آشپزخانه می دانیم که تقابل آب و آتش باعث ایجاد عدم تفاهم و مشاجره در منزل می شود. یادتان باشد نظافت اجاق گاز هر جا که باشد خیلی مهم است . ظرف نشسته نباید بماند و باید سریعاً شسته شوند چون آشفتگی به همراه دارد.

لوازم خانه

24- لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید!

این کار را در فنگ شویی چیدمان منزل خود انجام دهید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام حس با صفایی به خانه می دهد و آن را به یک آشیانه گرم مبدل می کند! استفاده از فرش های ماشینی به خاطر الیاف مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

25- از اینکه به دنبال هر مد جدید تزیین خانه باشید بپرهیزید.

اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید! چرا که باید در کنار آنها زندگی کنید. لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقه مند شوید.

26- در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید.

27- اگر یک وسیله شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید.

از لوازمی که توسط بسیاری از مردم استفاده می شوند و گاهی به همین دلیل ارزان ترند، استفاده نکنید. برای مثال ترکیب کاناپه های سنگین چرم مشکی با میز براق مشکی که غیر از سنگین و تنگ کردن فضا کاری انجام نمی دهند! خانه شما باید نماد خودتان باشد نه کسی که روزی بوده اید یا اصلا نبوده اید.

28- مبلمان یا کاناپه‌ای که در اتاق نشیمن گذاشته‌ايد مستقیماً در مسیر انرژی‌های در ورودی قرار نداشته باشد.

مبل در فنگ شویی
مبل در فنگ شویی

هوای تازه

29- پنجره اتاق خواب خود را حداقل ٢٠ دقیقه باز بگذارید تا انرژی مثبت به داخل اتاق وارد شده و در آن جریان یابد.

این کار باعث می شود که مجبور نباشیم هر شب در اتاقی که انرژی در آن ساکن و محبوس مانده بخوابیم. زیرا این کار در فنگ شویی چیدمان منزل نتیجه ای جز بروز بیماری برای ما ندارد. باز گذاشتن پنجره به جریان هوای ساکن کمک کرده و هوا و انرژی تازه و شاداب را وارد محل زندگی ما می کند.

با ورود هوای تازه به محیط و چرخش انرژی بهتر روزی با طراوت را شروع کنید. یکی دیگر از دلایل باز گذاشتن پنجره این است که در روز گذشته اگر روز با تنش با مشکلات و یا استرس را گذرانده باشید با باز نگه داشتن پنجره هوای مانده دیروز را بیرون کرده و از هوای تازه روز جدید استفاده می کنید.

زدودن گرد و خاک

30- زدودن گرد و خاک از وسایل و لوازم منزل نقش مهمی در جریان داشتن انرژی در محل زندگی ما دارد. در این حالت انرژی مثبت و موثر به راحتی در تمام نقاط خانه به جریان افتاده و در هر نقطه اثربخشی خاص خود را به همراه خواهد داشت.

شما اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید حداقل یک روز درمیان باید گردگیری داشته باشید تا گرد و خاک به مدت زمان طولانی در محیط شما قرار نگیرد. اگر شما در محیط با گرد و خاک باشید زودتر انرژی شما کم شده و دچار افسردگی و کمبود انرژی خواهید داشت.

در فضای کار هم اگر می خواهید از انرژی بیشتر و بهتر برخوردار باشید حتما یک روز در میان و یا حداقل هفته ای یکبار گردگیری را در پروسه کاری خود قرار دهید تا روند بهبود کار خود را ببیند و از انرژی و خلاقیت بیشتری در محل کار برخودار باشید! می توانید به مدت یکماه این روند را امتحان کنید و از روند معجزه آسای آن بهره مند گردید. هر چند ماه یکبار نیز می توانید با کاسه تبتی و با ایجاد ارتعاشات صوتی در فضا محیط خود را پاکسازی و انرژی های منفی را پاکسازی کنید. کاسه تبتی دارای انرژی خاصی است که می تواند در پاکسازی محیط به شما کمک کند (برای اطلاعات بیشتر به بخش کاسه تبتی مراجعه کنید.)

فرهنگ کشور های دیگر

31- در فنگ شویی چیدمان منزل خود از بعضی لوازم و ایده های مربوط به فرهنگها و مکانهای دیگر نیز استفاده کنید، که در سفر های خود خریده اید و جنبه جذاب تری به لوازم شما می دهد .

  • کمدها و قفسه های چینی
  • چراغ های ژاپنی 
  • توری های بلژیکی
  • کنار هم بودن
هنر چیدمان مبل در فنگ شویی
هنر چیدمان مبل در فنگ شویی

32- به اعضای خانواده خود اعلام کنید که در روز حداقل یک وعده غذا باید در کنار هم صرف كنند.

زمان صرف وعده غذا را با همه هماهنگ کنید و اگر لازم شد‌‌‌، برای رسیدن همه صبر کنید! این کار روابط خانوادگی را تقویت می‌کند. به یاد داشته باشید که خانواده‌ای که با هم غذا می‌خورند‌‌‌، با هم باقی می‌مانند.

استفاده به اندازه

33- به خاطر داشته باشید که گاهی کمتر، بیشتر است.

گاهی یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند است. به شکلی که با گوشواره و دستبند یک شکل جالب توجه ایجاد می کند! در چیدن لوازم منزل نیز این قانون در فنگ شویی وجود دارد. ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آنکه در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبل و میز و صندلی یک شکل خواهد بود.

34- از چیدن مبلمان زیاد و شلوغ‌كردن بیش از اندازه اتاق خودداری کنید.

فنگ شویی مبلمان شلوغ در خانه باعث ایجاد فضای تنگ می شود که گردش انرژی در آن فضا کمتر می شود. علاوه بر آن، فنگ شویی مبلمان درست و مناسب به شما در بالا بردن انرژی خانه کمک می کند.

کمال در فنگ شویی خانه

35- هرگز سعی نکنید در تزئین منزل به کمال مطلق دست بیابید.

خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنی کمی به هم ریختگی است! بنابراین همه چیز نباید همیشه درست در جای خود باشد.

جزئیات فنگ شویی چیدمان منزل

36- رعایت جزئیات کوچکی که تفاوت فراوان ایجاد می کنند!

  • رومیزی
  • بشقابها
  • لیوانها
  • زیر بشقابیها
  • گل

یادتان باشد که گل خشک خوب نیست و انرژی منفی دارد و هیچ جای خانه گل خشک نباید استفاده شود.

  • و دیگر لوازم روی میز

این رنگها و ریزه کاریها، ممکن است به نظر دست و پا گیر باشند. اما انقدر موثرند که ارزش زحمت را دارند.

میز ناهارخوری 

37- یکی از ویژگی های دکوراسیون در خانه های مدرن امروزی قرار گیری نوع چیدمان در بخش میز ناهارخوری هست !

در واقع یکی از مهمترین فضاهایی که همه افراد خانواده و یا مهمانان در کنار یکدیگر قرار می گیرند میز ناهار خوری است. همه دور یک میز قرار می گیرند که باید فضایی امن و راحت داشته باشد. به طوری بتوان میز ناهار خوری را قرار داد که این بخش را از دیگر فضاها و نشیمن جدا نمود. طبق فنگ شویی در دکوراسیون این کار باعث بالا بردن انرژی در خانه می شود.

می توانید از میوه طبیعی روی میز ناهار خوری استفاده کنید. قرار دادن میوه تازه روی میز ناهارخوری طبق فنگ شویی باعث برکت می شود.

آینه ناهارخوری | فنگ شویی ایران

38- پیشنهاد ما این است که در زمان شب و تاریکی محیط از شمع در دکوراسیون ناهارخوری استفاده کنید.

و در روز حتما از نور خورشید استفاده نماید. حالا شما می توانید در کنار این نورپردازی دلنشین چند آینه هم قرار دهید تا نور را چند برابر کرده و همچنین چیزهایی که در آینه نمایان می شود از منابع خوراکی و در حقیقت برکت در خانه و احساس فوق العاده ای را در دکوراسیون ناهارخوری تان برپا سازید. با این کار محیط ویژه تری به بخش ناهارخوری تان خواهید داد.

فاصله دکوراسیون ناهارخوری و حمام و سرویس بهداشتی

39- فنگ شویی در خانه بر این اصل است که ناهار خوری باید همیشه از حمام و سرویس بهداشتی دور باشد.

شما باید سعی کنید از درهایی استفاده کنید که بتواند بین فضاها فاصله ایجاد کند. مگر آنکه درِ اصلی در کنار ناهارخوری باشد که راهی برای رسیدن به دکوراسیون ناهارخوری را فراهم آورد.

استفاده از میز ناهارخوری گرد

درست است که میز ناهار خوری مربع و یا مستطیل شکل بسیار محبوب است ؛ اما چیزی که فنگ شویی در خانه از ما می خواهد آن است که از میز ناهارخوری گرد و یا بیضی استفاده کنیم. فنگ شویی خانه از شما می خواهد که اگر چاره دیگری ندارید در نهایت سعی کنید آخرین گزینه تان میز ناهارخوری هایی با گوشه های تیز باشند و حتما در گوشه های تیز آن از یک ربان قرمز رنگ استفاده کنید تا شار منفی را از محیط دور کنید.

سرویس بهداشتی و حمام

40- بطور کلی بهترین  مکان برای سرویس بهداشتی در علم فنگ شویی قسمت پشتی یا عقبی خانه هست.

41- باید از قرار دادن توالت در مجاورت اتاق غذاخوری و آشپزخانه اجتناب شود .

همچنین از قرار دادن سرویس بهداشتی در اتاق خواب ها خودداری کنید زیرا انرژی های منفی را در محیط خواب خود گسترش می دهید. (مقاله ای کامل در باب فنگ شویی اتاق خواب در فنگ شویی ایران قرار داده شده است.)

42- در ایام قدیم در معماری ایران توالت ها را بیرون از ساختمان می ساختند.

حتی در زیر زمین هایی خارج از محیط خانه و این کار برای سلامت بسیار مفید بود . ”البته این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست. بنابراین باید نکات فنگ شویی زیر رعایت شود.

فنگ شویی چیدمان منزل در حمام و سرویس بهداشتی

43- حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با موارد زیر تزئین کنید.

  • شمع
  • نمکهای طبی عطرآگین 
  • صابونهای خوشبو

از چند منبع نوری مانند شمع استفاده کنید. شمع و عود به پاکسازی محیط کمک می کند! همچنین شمع انرژی یانگ مورد نیاز یک فضا را تامین می کند. فنگ شویی چیدمان منزل به حمام و سرویس های بهداشتی اهمیت فراوانی می دهد، چرا که این مکان ها محل تخلیه انرژی منفی از بدن ما هستند .

44- در توالت را همیشه بسته نگهدارید.

طبق فنگ شویی سرویس بهداشتی دارای شار منفی است و اگر به آن توجه نشود می تواند این انرژی را در فضای خانه پخش کند. خود این کار باعث کاهش انرژی مثبت و افزایش شاچی می شود.

45- حتی الامکان از دو درب استفاده شود.

بنا به اصول فنگ شویی خانه در این حالت انرژی منفی توالت با انرژی مثبت خانه مخلوط نمی شود.

ُسکه چینگ ثروت | فنگ شویی ایرانُسکه چینگ ثروت | فنگ شویی ایران

46- بطور روزانه یا حداقل هفتگی از ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سرویس استفاده کنید .

47- دست شویی درست کنار در ورودی یا وسط خانه اصلا مناسب نیست.

ما در فنگ شویی هانه می دانیم که انرژی ورودی خانه که مثبت است به انرژی منفی سرویس بهداشتی و حمام ترکیب شده و باعث منفی شدن « چی » منزل می شود .

48- مطمئن شوید که تمام شیرها درست عمل می کنند.

شیری که چکه می کند و یا مخزنی که نشتی دارد می تواند پول شما را به همان سرعتی که آمده دور کند! پس به سرعت در رفع این موضوع تلاش کنید.

49- از رنگ های تیره در دستشویی و حمام اجتناب کنید.

بسته به این که سرویس شما در کدام جهت جغرافیایی قرار گرفته است در علم فنگ شویی چیدمان منزل، باید از رنگ متناسب آن جهت و تم رنگی روشن استفاده کنید. 

پنجره حمام و سرویس بهداشتی

50- حتما باید در حمام پنجره وجود داشته باشد.

اگر فرض محال پنجره ای وجود نداشت، باید از آینه استفاده کنید.

51- پنجره سرویس بهداشتی حتی‌الامکان باز باشد.

در غیر این‌صورت از تهویه مناسب استفاده کنید.

52- از نمک در پنجره سرویس بهداشتی استفاده کنید.

نمک انرژی منفی رو جذب می کند. کنار پنجره سرویس بهداشتی یه کاسه نمک تصفیه نشده قرار بدهید! ماهی یکبار آنرا بشورید و حداقل سالی یکبار آن را تعویض کنید.

53- در حمام هایی که پنجره دارند قراردادن یک گیاه سبز شاداب ایده خوبی است.

دیگر نکات در تاثیر فنگ شویی 

54- اگر سرویس حمام شما و توالت شما در یک مکان قرار دارد حتما از یک جدا کننده بین حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

55- از ساختن توالت بزرگ اجتناب شود.

هر قدر فضای بیشتری به توالت اختصاص داده شود قسمت انرژی منفی بنا بیشتر می شود! (متاسفانه در ساختمانهای امروزی تعداد سرویسها خیلی زیاد شده اند و این فضا باعث هدر رفتن انرژی خواهد بود! مثلا برای اتاق ۳ خوابه واقعا ۳ سری سرویس لازم نیست.)

فنگ شویی خانه جدید

56- داخل توالت را دکور بندی نکنید.

هر چه توالت ساده تر باشد تمیز تر و بهتر است.

57- قرار گرفتن سیفون توالت در پشت دیواری که اتاق خواب قرار دارد مطلوب نیست. اگر چنین موردی وجود دارد، حداقل جای تخت را عوض کنید.

58- هنگام بازسازی و یا ساخت بنا سعی کنید سرویس بهداشتی و حمام خود را تعداد کمتر و ابعاد کوچکتر طراحی کنید.

59- از آینه های باگوا در بیرون بالای سر خانه می توانید استفاده کنید تا انرژی های منفی را از محیط خارج کنید.

60 – در گوشه اتاق خواب بخش جنوب غربی می توانید از نمادهای جفت و یا عکس های جفتی خودتان اگر متاهل هستید استفاده کنید و اگر مجرد هستید و به دنبال زوج مناسب خود می گردید می توانید از نمادهای جفت برای جذب جفت مناسب خود استفاده کنید.

کلام فنگ شویی ایران

در این مطلب 60 قانون فنگ شویی که در چیدمان منزل بر اساس علم فنگ شویی نیاز دارید آورده شده بود. پیروی از این موضوعات بیان شده که همگی بر مبنای فنگ شویی خانه اتفاق می افتد، باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شود. بنابراین پیشنهاد می شود این موارد را در ساختار خانه تان به کار بگیرید تا از مزایای آن بهره مند شوید.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

محصولات مرتبط به چیدمان:

80 دیدگاه ها

    • ممنون از این که وقت گذاشتید و متن رو مطالعه کردید ، در اولین فرصت خواسته شما پاسخ داده میشه و مقاله ای در این زمینه نوشته خواهد شد.

  • با سلام خدمت همه ی دست اندرکاران این سایت مخصوصا گردآورنده ی این مطلب،واقعا سپاسگزارم،
    این مطلب بی نهایت نو و جامع هست ،خیلیم مفيده،امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید،
    یه سوال هم از حضورتون دارم،برای اینکه طراح داخلی بشم باید چه مراحلی رو طی کنم،سپاس بیکران😃✌🙏

    • سلام و عرض ادب و سپاس از توجه شما
      در مورد سوال که داشتید برای اینکه طراح داخلی باشید باید راجع به رنگها ، متریال و.. بدونید و بر اساس فنگ شویی نیز می تونید این طراحی های رو تلفیق و اجرا کنید می تونید از آموزشگاها و کتابها کمک بگیرید و برای فنگ شویی هم می تونید از پکیج های غیر حضوری و یا دوره حضوری ما استفاده کنید.

  • درود بر شما
    و سپاس از زحماتتون
    من ساکن استان بوشهر هستم . عدم رعایت اصول فنگ شویی تا مرز نابودی برده مرا. کتاب خانم دایی زاده رو خوندم و تمام چهارده مورد اول کتاب رو دارم.بسیار سرگردان و گیج و بی هدف و درمانده ام.میشه برای تغییر و بازسازی منزل اقدام کرد؟ چه باید بکنیم؟

    • سلام و عرض ادب و سپاس از توجه شما
      بله شما می تونید تغییرات را به صورت اصولی و بسته به نوع نیازی که دارید انجام دهید ابتدا نقشه و پلان رو داشته باشید و جهات رو مشخص کنید و تمام موارد ذکر شده را به صورت جزء به جزء اجرا کنید. در صورت تمایل می تونید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ما برای بازسازی و نوع چرخش انرژی به صورت جزیی تر و شخصی تر کمک بگیرید . در خدمت شما هستیم

  • نکات زیاد وجدیدی به اونچه از قبل میدونستم اضافه شد .بسیار سازنده. بخصوص برای افرادی که در دوران عقدند٬خرید و انتخاب ها و چیدمان رو بهتر براساس فنگ شویی مشخص کنند‌ . ممنون از استاد عزیز.

  • با سلام . اگه درب ورودی روبروی درب دستشویی باشه چکار کنیم تا اثر منفی اونو خنثی کنیم

    • با عرض سلام وقت بخیر
      برای خنثی کردن انرژی منفی سرویس بهداشتی جلوی درب ورودی یکی از راهکار این هست که از داخل روی درب سرویس بهداشتی یک آینه قرار دهید تا انرژی منفی سرویس بهداشتی را به داخل برگردونه و هدایت کنه

    • سلام می تونید از داخل سرویس بهداشتی روی درب یک آینه نصب کنید که انرژی به داخل برگردد

  • سلام سایت بسیار زیبایی دارید لطف می کنید اگه از وبسایت “خانه چین” من هم دیدن کنین و نکات خودتون رو برای بهتر شدن سایت من بدین
    khanecheen
    فروشگاه خانه چین
    http://www.khanecheen.ir/

    • سلام وقت شما بخیر لطفا با شرکت تماس بگیرید و گروه پشتیبانی شما رو راهنمایی می کنند.

  • خیلی خیلی عالی بود فقط کاشکی آموزش جهت یابی رو هم داشتید آخه من زیاد جهت ها رو نمیتونم شناسایی کنم

  • سلام، پلان خونه ما L شکله و قسمت شمال شرقی خالیه، چطور میتونم، اثر این قسمت حدف شده رو از بین ببرم؟
    با تشکر

  • و مساله دیگه، اینکه قسمت جنوبی واحد ما، مرکز ساختمان هستو در این قسمت نورگیر مرکزی قرار گرفته(طبقات دو واحدی هستند)، ایا این مساله مشکل سازه و نیاز به تمهیداتی داره؟
    ممنون میشم اگر مقاله، دوره یا … در رابطه با پلان خونه های غیر مربعی موجود هست معرفی بفرمایید🙏🌹

    • سلام شما می تونید با دفتر تماس بگیرید و از مشاوره ما استفاده کنید باید نقشه و پلان رو خانم مهندس ببیند و طبق اون بتونن شما رو راهنمایی کنند

  • سلام مزالب جالبی که نوسته بودیدروخوندم وبسیا لذت بردم.باسپاس فراوان.چطورمیتونم باشماتماس بگیرم درموردسوالاتی که دارم هم درموردفنگ شویی وهم درمورددکوراسیون ویلامون.متشکرم

    • سلام وقت شما بخیر می توند با شماره 09122447694 خانم مهندس دایی زاده یا شماره دفتر 26619373 تماس بگیرید در خدمت شما هستیم

    • سلام داخل سایت کتاب موجود هست در بخش محصولات می تونید کتاب رو تهیه کنید . کتاب تکنیک های زندگی موفق با علم فنگ شویی

    • سلام وقت شما بخیر
      بله شمال و جنوب رو با قطب نما مشخص کنید تا انرژی ها دقیق تر و بهتر براتون فعال بشه

  • خیلی توضیحات خوب بود . فقط من در مورد چیدمان اگه بخوام راهنمایی بابت خونه خودم بخوام امکانش هست ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله می تونید مشاوره داشته باشید برای مشاوره با شماره تلفن 09122447694 تماس بگیرید یا به این شماره در واتس اپ ، یا تلگرام پیام بدید .
      در خدمت شما هستیم

  • با سلام منزل بنده فقط یک اتاق هست که هم پذیرایی وهم اتاق خوابه و…. برای فنگ شویی چکار کنم هیچ کدام از ایم موارد با منزل من سازگار نیست امکان نقل مکان هم ندارم 😔😔😔

    • سلام وقت شما بخیر
      علم فنگ شویی برای همه مکان ها با همه شرایط راهکار داره شما می تونید پلان رو داشته باشید و با جدا کننده فضاها تون جدا کنید و بقیه موارد علم فنگ شویی رو در محیط خودتون اجرا کنید

    • اخه من گیچ شدم.یکی می گفت به خاطر شما یدونه بچه دارین
      به خاطر چیدمان خانه هست.
      اخه بچه رو ما خودمون نخواستیم چه ربطی داره به چیدمان.
      یکی از فامیلا از هم طلاق گرفتند
      پس چرا دادگاه نگفت برین چیدمان خانه رو عوض کنین.انشالله درست میشه
      اقا من قبول دارم نظم ظافت به روحیه خیلی تتثیر داره ولی به من روزی میده؟اون وقت هیچ کی سر کار نمیره چیدمان خانشو درست می کنه بعد روزیش هم زیاد میشه

  • سلام…نمک عطرآگین را کجا باس تهیه کرد؟سرچ کردم یافت نشد.آیا درسرویس شمع روشن کنیم ؟

    • سلام وقت شما بخیر از عطاری ها لوازم دکوری فروشی ها می تونید تهیه کنید. سرویس بهداشتی باید مشخص بشه چه جهتی قرار داره تا بتونید شمع روشن کنید.

  • آیا استفاده از عکس تک نفره و پرتره خودمان در قسمت حال پذیرایی درست است؟و اصولا باید عکس های تکی از خودمان را در کجا وکدام قسمت خانه بگذاریم که انرژی مثبت داشته باشد

    • اگر مجرد هستید عکسهای تکی نمی تونید درهیچ کجا استفاده کنید چون انرژی تنهایی و تنها بودن رو فعال می کنید و اگر متاهل هستید بر اساس عدد کوای شخصی خودتون می تونید در جایگاه خودتون استفاده کنید. برای پیدا کردن عدد کوا به بخش عدد کوا بالای سایت مراجعه کنید.

  • با سلام حضور شما خانم مهندس من چند تا سئوال داشتم در مورد نصب تابلو در منزل توی واتس اپ مطرح کردم به همون شماره ای که لطف کرده بودید ایرادی نداره؟راستش مشاوره می خواستم

  • عالی بود مکان روشن کردن شمع و عود اکواریوم و نماد های ثروت مکان هاشون رو بگید

    • سلام وقت شما بخیر
      برای شمع به مقاله شمع در فنگ شویی و برای آکواریوم به مقاله آب در فنگ شویی مراجعه کنید

  • با توجه به هزینه بالا فرش دستباف از فرش ماشینی استفاده میکنیم.. چطور میشه این اثر منفی رو خنثی و مثبت نمود ؟

    • در صورت امکان روش پارچه از الیاف طبیعی قرار بدید مثل پارچه نخی

  • عالی خودم چند دقیقه پیش همین مباحث رو خواهش کردم کلاس بزارن فوق العاده عالی ممنونم

  • سلام عالی بود فقط بفرمایید چیدمان پذیرای جطوری باید باشد طبق عددکوا همسرم ومن 7هستیم نمیدونم چطورخونمو بچینم

  • سلام وقت بخیر ، منازلی که دوبلکس هستن اون قسمت هارو توی جهت یابی جزو کل خونه حساب میکنیم یا جدا هستن؟ ممنون

    • سلام هر طبقه به صورت جداگانه باید پلان و جهات مشخص و فنگ شویی جداگانه براش انجام دهید.

  • سلام مطالب عالي بود شوهرم تازگيا فوت كرده و دوستم كه فنگ شوي بلده گفته كه از طرح خونه است و ممكنه رو طول عمر و سلامتي من هم تاثير بذاره آيا اين احتمال درسته

  • با سلام وقت بخیر
    بنده فقط یک جا برای بوفه داخل منزل دارم و چون بوفه دارای اینه هست آشپزخونه و الخصوص گاز نشان می دهد این مثل اینکه مخرب است برای درمان گریش چیکار می توانم بکنم ؟

  • با سلام و احترام و تشکر از مطالب مفیدتون
    من عنصرم فلز و همسرم چوب هستن.من تا الان بیکار بودم اما خیلی خیلی دوست دارم درآمد خوب داشته باشم.من منزل رو با توجه به عنصر همسرم بچینم؟آخه من هم دوست دارم درآمد زایی کنم!؟و اینکه آشپزخانه و اتاق خواب و اتاق کودک و نشیمن تک تک در نظر گرفته میشن و جهت ها و عناصر برای آنها اعمال میشه و یا کل زیر بنا یک جا!؟🙏🙏🙏🙏

  • سلام خدمت مدرس عزیز ممنون از مطالب عالی شما من چند مسئله برایم سوال شده این که می گویند همزمان فقط 3زچعت را تقویت کنید مثلا برای شغل جهت شمال جنوب وجنوب شرقی فقط همین سه جهت را می‌شود تقویت کرد وبرای سلامتی که آن باز دوجهت در نقشه باگوا مشخص شده نمی شود؟
    بنده قسمت شمال که مربوط به شغل است درقسمت دستشویی وحمام وقسمتی از راهروی وردی افتاده است درضمن پرتی هایی هم دارد که درواحد کناری افتاده برای تقویت غیر از چسباندن پروانه وآب نما وگل سانسوریا در دستشویی چه اقدامی بکنم؟اعداد کوا خانواده غرب است متاسفانه تلوزیون جوری نصب شده که مادر جهت شرق وجنوب شرقی قرار می‌گیریم چه نکاتی را پیشنهاد می‌دهید.؟وسوال آخر فنگ شویی را براساس کل خانه انجام دهم یا می توان قسمت قسمت کرد وبهترین تقسیم بندی از نظرشما چیست؟ ممنون از راهنماییتون پیشاپیش

    • سلام وقت شما بخیر
      این مطلب اصلا درست نیست هر جهت انرژی و فرکانس خودش رو طبق قوانین طبیعت فصل ها، و زمان داره و باید به هر جهت توجه کرد و بعد می تونید فنگ شویی شخصی خودتون رو انجام بدید که هر جهت نسبت به سازگار و ناسازگار بودن جهت شخصی خودتون اون جهت رو بیشتر تقویت کنید ولی این نیست که اصلا به جهات دیگه توجه نشه و شما باید فنگ شویی کلی رو انجام بدید . برای مواردی که سوال کردید حتما باید نقشه دیده بشه بدون نقشه نمی تونیم راهنمایی و تراپی داده بشه ممکنه اشتباه به وجود بیاد

  • سلام وقتتون بخیر
    من فرزند کوچک خانواده هستم و توانایی من برای تغییر دادن وضعیت کل خونه ناچیزه .
    تنها چیزی که میتونم تغییر زیادی بدم اتاق خودم هست .
    بیشتر شبانه روز رو در اتاقم میگذرونم .
    هم مکان کارم هست و هم استراحت .
    آیا میتونم مربع رو در مقیاس کوچکتر و فقط برای اتاق خودم ترسیم کنم و با توجه به راهنمایی هایی که در رابطه با عدد کوام ازتون خریداری کردم ، تعادل رو برقرار کنم و به نتیجه برسم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • سلام وقت شما بخیر
      بله می تونید فقط باید توجه داشته باشید اول پلان کل منزل روبکشید ببینید اتاق در کدوم 45 درجه قرار داده و بعد مجدد اتاق رو جهات رو مشخص کنید و طبق تراپی هایی که خرید کردید اتاق شخصی خودتون رو فنگ شویی کنید.

  • سلام من سعی کردم تمام سه مرحله رو رفتم پاکسازی بخشیدن دور ریختن و…رو تا تونستم انجام دادم ولی متاسفانه در زمینه کار و شغل موفق نیستم تمام روش‌ها برای دستیابی به کار رو از امتحان دادن پاره وقتی پارتی و داوطلبانه و…همه رو امتحان کردم نتیجه نگرفتم و متاسفانه به این نتیجه نا امیدانه رسیدم که قسمت من نیست برم سرکار و مستقل باشم!به نظر شما از نظر فنگشویی کجای کارم مشکل داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • می تونید یک سری چیدمان و فرکانس تخصصی طبق عدد کوا انجام بدید جهت ثروت و مالی خودتون فعال کنید و بخش ستارگان سال خودتون را بررسی کنید قطعا می تونید تو مدار فرکانس مالی قرار بگیرید

  • مطالب خیلی عالی بودن دیدم نصبت به خونه و وسایل خونه و چیدمانشون ۱۸۰ درجه تغییر کردن خیلی از وسایل خونه رو متوجه شدم زیادین از اینکه این مطالب ارزشمند خودتون رو به رایگان در اختیار علاقمندانتون قرار داید جای تشکر داره

  • درمورد استفاده از وسایل مسی برای تزئین در جهت ثروت هم بگین لطفا در ضمن مطالبتون عالی بود سپاسگزارم

    • لوازم مسی جز گروه عناصر فلز هستند باید در قسمت غرب و شمال غرب می تونید قرار بدید .

  • ممنون از اینکه وقت گذاشتید و اینهمه مطالب کاربردی در اختیار گذاشتید عالی بود و خسته نباشید

  • سابقه ی کاری دارم در زمینه ی ادمینی و تولیدمحتوا پاسخگویی و …………
    باهاتون همکاری کنم خوشحال میشم

    • با دفتر تماس بگیرید همکاران شما رو راهنمایی می کنن و رزومه کاریتون رو براشون بفرستید
      متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *