فنگ شویی چیست

تعریف فنگ شویی


فنگ شویی قدمت بالایی دارد !

در زمانهای قديم بشر کاملا در ميان طبيعت زندگی می‌کرد ! در اين دوران از زندگی بشری ، رودها ، درختان ، بیابان‌ها ، مزارع و هر چه اطراف او قرار داشت ، جزء خانه او محسوب می‌شد ! شايد درختان اولين جان‌ پناه انسان در مقابل نور آفتاب ، باران و دشمنان بودند . بعد از این دوره بشر با پديد آوردن ابزار و کندن کوه‌ها و صخره‌ها به‌تدریج زندگی در داخل غارها را شروع کرد . بعد از آن ، خانه‌های گلی و چوبی شکل گرفت و پس از ده‌ها هزار سال خانه‌های امروزی پديد آمدند .

فنگ شویی چیست ؟

فنگشویی ، علمی قديمی ، و هنر ايجاد تعادل و هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های پيرامونمان می‌ باشد !

 

اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند . هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش، زندگی خوب و موفقیت برای ماست . هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است .

فنگشویی هنرى است ساده، انعطاف‌ پذیر و ملموس برای :

  • افزايش نشاط
  • آرامش و تعادل

در زندگى روزمره است ، كه با انواع سبک‌های دكوراسيون سازگارى دارد .

فنگ شویی دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون اوست که آغاز پیدایش آن به اندیشه‌های کهن شرقی با قدمت چند هزار ساله برمی‌گردد .

هدف فنگ شویی

هدف فنگ شويی در مجموع خلق حس هماهنگی در خانه شما و در نتیجه زندگی شماست !

هدف فنگ شویی | فنگ شویی ایران

فنگ شويی ذهن ، كمك می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محيط خلق شود ! فنگ شويی يك هنر شهودی است كه حس هارمونی در آن بسيار مهم است ! شما با چند اصلاح كوچك در چیدمان منزلتان می‌توانید انرژی‌ها را با خود هماهنگ كنيد .

خواستگاه فنگ شویی قاره آسیا است به همین خاطر قوانینش برای ما ایرانیان بیگانه و نا آشنا نیست و بسیاری از راه کار هایش از قدیم در فرهنگ ما و ایران باستان ما نیز وجود داشته و بخشی ازباور های کهن ما بوده است. بسياری از راه‌کارهای اين علم از قدیم‌الایام در فرهنگ ما نيز وجود داشته است . مانند شیشه های رنگی، هشت دریهای ورودی، دربهای دو لنگه، جدا بودن حمام و دستشویی ها خارج محل سكونت و …

معنای فنگ شویی

معناي لغوی فنگ شویی عبارت است از :

  • فنگ به معنای “باد” .
  • شوئي به معنای “آب”.

در فرهنگ آسیای شرقی معتقدند در اثر اتحاد باد و آب ، می‌توان سلامتی و محصول خوب به دست آورد . بنابراين فنگ شویی خوب “ به معنای معاش و دارایی و ثروت خوب و ” فنگ شویی بد “ به معناي سختی و بيچارگی می‌باشد .

مردم چین معتقند که ” آنچه زندگی انسان را می‌سازد، نخست سرنوشت ، پس‌ازآن اقبال ، سوم فنگ شویی و در آخر انسان‌دوستی و تحصيل دانش است . “

خواستگاه فنگ شویی

اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که چگونگی جریان پیدا کردن و چرخش انرژی از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در فضا های زندگی ما جریان پیدا می کند. فنگ شویی هنر باستانی شرقی، برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در فضای کار است .

مثال

خانه تکانی که مردم ما همیشه قبل از بهار انجام می دهند و آلودگی هایی که در طول سال ایجاد شده و بی نظمی هایی که به خاطر استفاده مداوم از وسایل در طول سال به وجود آمده را پاکسازی می کنند و با انرژی جدید و تازه به استقبال سال جدید می روند و فضا را از هر گونه آلودگی و انرژی های کهنه خالی می کنند.

 

شاید در زندگی خود با مواردی برخورد کردید که خرید یا اجاره محل جدید برای کار یا زندگی باعث می‌شود تا تغییراتی خوب یا بد در زندگی شما به وجود آیند . وقتی محل زندگی یا کار قبلی خود را با هم مقایسه می‌کنید ، می‌ بینید که در خانه قبلی کار و حرفه خوبی نداشتید ولی در این خانه که آمدید وضع کار بهتر شده ولی از نظر روابط عاطفی با همسر خود در مشکل هستید و در مکالماتتان این کیفیت را این طور بیان کنید که این خونه برامون اومد داشته یا برای ما خوش یمن می باشد در قوانین فنگ شویی این بدان معنا است که فضا ی پیرامون ما با انرژی های ما سازگار است یا خیر.

قوانین فنگ شویی برای پولدار شدن ، نیز می تواند از دیگر مطالب مرتبط با علم فنگشویی باشد که برای کاربران جذابیت بالایی دارد . شما می توانید با آموزش فنگ شویی موجود در کتاب مربوط به این علم ، سرعت خود را بالاتر ببرید .

فنگ شویی در غرب

در غرب نيز با وجودي که از آشنای غربيان با قوانین فنگ شویی بيش از ربع قرن نمی‌گذرد ، متخصصين فراواني وجود دارند که مشاوره فنگ شویی انجام می‌دهند ! این علم در کشور های غربی به شدت علاقه مند پیدا کرده است ! آنچه در بهره‌برداری از دانش فنگشویی مهم است ، مطابقت دادن آن با امکانات موجود است ! ممکن است محلي که شما زندگي می‌کنید، يک اتاق کوچک اجاره‌ای يا يک آپارتمان يا يک ويلای بزرگ با حياط وسيع باشد .

مهم اين است که از آنچه در اختيار شماست، بهترين بهره‌برداری را داشته باشيد و تا حد ممکن محل خواب، نشستن، کار و مطالعه ، حتی فنگ شویی در لباس پوشیدن شما طوري تنظيم شود که بتوانيد به‌واسطه زندگي در آن بنا، آسايش و آرامش کافي را داشته باشيد . بدانيد که جمع‌کردن چه چیزهایی به دورتان باعث دردسر است و اضافه کردن چه چیزهایی می‌تواند حال شما را به خوب تغيير دهد !

امروزه کمتر مردمي هستند که در خانه‌ای رو به آفتاب جنوب زندگي می‌کنند ! با نظاره به تپه‌ای در پشت خانه خود به صداي جويبار در کنار خانه خود گوش می‌دهند ! اما متاسفانه به دليل عرضه محدود واحدهاي مسکوني، اکثريت مردم می‌پذیرند که در آپارتمان‌ها زندگي کنند ! اما خوشبختانه فنگشویی براي سکنه آپارتمان‌ها نيز به‌اندازه خانه‌های ویلایی راه‌ حل دارد ! به عبارتی ، سودي که فنگ شویی براي آپارتمان‌ ها دارد، بيش از خانه‌های ویلایی می‌باشد .

فنگ شویی در آپارتمان

با کمک فنگشویی در آپارتمان خود ، به تعادل و هماهنگي با محيط دست خواهيد يافت ! اين هم‌ نوایی به‌ نوبه خود باعث رضايت خاطر ، زندگي شاد و وفور نعمت براي شما خواهد شد ! استفاده از مجسمه های فنگشویی در خانه و محل کارتان می تواند از راهکار های علم فنگ شوئی باشد .

 

هنر چیدمان مبل در فنگ شویی
هنر چیدمان مبل در فنگ شویی

اثرات منفی را از خود دور کنید !

با استفاده از اصول این علم می‌توانید اثرات انرژی منفی را در زندگی و کار خود کاهش داده و سعی در تقویت و حفظ انرژی مثبت زندگی خود خواهید کرد . سعی سایت فنگ شویی ایران در علم فنگ شوئی شناساندن انرژی‌های محیط به شماست با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید مقدار ، چگونگی و کیفیت یک انرژی را تشخیص داده و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

فنگ شویی چیدمان

فنگ شویی چیدمان ، برای داشتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در :

  • ساختمان‌های مسکونی 
  • ساختمان های تجاری 
  • باغ و غیره

استفاده می‌شود ! فنگ شویی باعث می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی ، شادی و موفقیت ، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت داشته باشد ! مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد استفاده از رنگ‌های مناسب اشکال مناسب و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است .

فنگ شویی به من یاد می‌دهد با تحلیل انرژی‌های فضای داخل و بیرون محل زندگی و کار خود ، کیفیت انرژی‌های مثبت و منفی اطراف خود را شناخته و با ایجاد و افزایش انرژی‌های مثبت و کاهش و حذف انرژی‌های منفی ، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشم . فضای زندگی و کار خود را ” مکانی برای خوشبختی ” سازم امروز در سراسر دنیا بسیاری از مردم برای طراحی و ساخت خانه و محل کار خود از فنگ شویی استفاده می‌نمایند .

همچنین این علم در تعداد زیادی از مراکز علمی معتبر دنیا تدریس می‌گردد .

مثال

مثلا وقتی مهمانی میرویم ممکن است یک جا ، علی رغم این که زیاد با افراد آشنا نیستیم، ولی احساس راحتی و صمیمیت کنیم ولی در عوض جای دیگری بدون هیچ علت مشخصی احساس ناراحتی کنیم. گاهی اوقات ما می توانیم از هنر چیدمان در فنگ شویی خود استفاده کنیم و این انرژی ها را تغییر دهیم.

واقعیت این هست که بسیاری از این مشکلات و تغییرات زندگی با وضعیت محیط زندگی ما و چگونگی قرار گرفتن وسایل ما در این محیط ارتباط دارد و علم فنگ شویی به ما کمک می کند تا این ارتباط را بشناسیم و جنبه های مثبت را تقویت و نقاط ضعف را بر طرف نماییم.

فنگ شویی منزل

هنگامی‌که عمیق‌ترین باورهای خود را دوباره زندگی تغییر می‌دهم ، زندگی‌ ام نیز به همان ترتیب دستخوش تغییر می‌گردد. تمام کسانی که زندگی‌شان سرشار از آرامش و پویایی است ، افرادی هستند که با کسب آگاهی و به‌کارگیری مهارت‌های لازم توانسته‌اند توازن و هماهنگی را به زندگی خویش هدیه دهند .

فضای منزلمان مکانی برای موارد زیر است :

  • عشق ورزیدن به همسر و فرزندان
  • دعا و نیایش
  • آرامش 
  • امنیت 
  • برکت
  • جذب ثروت 
  • لذت استفاده از تجربه بزرگان 
  • خلاقیت دانش 
  • سلامتی 

مبل در فنگ شویی
مبل در فنگ شویی

در  فضای کار من مکانی است برای :

  • برکت و روزی حلال 
  • کمک
  • خلاقیت 
  • دوستی
  • پیشرفت
  • اعتماد
  • آرامش 
  • همکاری 
  • رضایت و خدمت

فضای خانه و کار من نمای بیرونی چیزی است که در ذهنم می‌گذرد و برای خود آرزومندم پس :

  1. آن‌ها را به‌گونه‌ای می‌سازم که هر کس در آن قدم گذارد روح صداقت و صمیمیت را با تمام وجودش احساس نماید .
  2. آن‌ها را به‌گونه‌ای می‌سازم که نور و زیبایی خداوند جلوه‌های همیشگی آن باشند .
  3. آن‌ها را به‌ گونه‌ای می‌سازم که مرا به خوشبختی نزدیک‌تر کنند .
  4. آنها را به‌ گونه‌ای می‌سازم که هر روز برکت و روزی در آن افزون شود .

فضای خانه و کار من آینده و مسیر زندگی من است.

تاریخچه‌ای مختصر درباره فنگ شویی

بيان تاريخچه برای فنگ شویی کار ساده‌ای نيست. چون فنگ شویی نگرشی به هستی است که برای شکل‌گیری آن به‌صورت امروز چند هزار سال وقت صرف شده است .

هزاران سال پیش‌ از این ، مردم چين دريافتند که کيفيت زندگي آنها هنگامی ارتقاء می‌یابد که بجای نبرد با طبيعت، به هماهنگی با آن بپردازند. چنين گفته می‌شود که علم فنگ شویی به ۴۰۰۰ سال قبل از ميلاد بر می‌گردد . در آن زمان زندگي اطراف رودخانه لو در چين باستان رشد زيادي کرده بود. طغيان مکرر رودخانه باعث بروز خسارت‌های زياد به محصولات کشاورزی می‌شد. در همين دوره مردي به نام فو-هسی روزهاي متوالي بالای کوه می‌نشست و به مسير رود نگاه می‌کرد تا بالاخره راهی براي اصلاح مسير رودخانه پيدا کرد و توانست براي هميشه به طغيان آب پايان دهد .

 فو – هسی بعد از مدتی امپراتور منطقه شد !

بسياری او را پایه‌گذار فنگ شویي می‌دانند و معتقدند که جرقه‌های اوليه این علم در همين دوران زده شد ! يک روز که فو-هسي در کنار رودخانه لو در حال مراقبه بود، لاک‌پشت عظيمي را ديد که در حال بيرون آمدن از آب بود . هنگامی‌که لاک اين خزنده را از نزديک ديد . متوجه نقش‌های خال‌ها سياه و سفيدي بر روي لاک شد که در يک مربع (که به مربع جادویی) معروف شد با ۹ خانه قرار گرفته بودند . ترتيب قرارگيری نقش‌ها ( خال‌ها ) به‌گونه‌ای بود که حاصل جمع آنها از هر طرف ( چه عمودی ، چه افقی ) برابر ۱۵ می‌شد . اين کشف ، امپراتور را شگفت‌زده و به تفکری طولانی وا داشت و سرانجام اين تفکر طولانی ، بوجود آمدن علم فنگ شویی بود .

نتیجه گیری

بر اساس گفته های بالا به این نتیجه میرسیم که کار های زیر را انجام دهیم :

  1. شناسایی نقاط خوب برای ما
  2. تقویت نقاط شناسایی شده 
  3. یافتن جهت هایی که در پاسیو و یا آسانسور رفته اند

 در نهایت با کمک علم فنگ شویی برای تقویت کردن آن تمهیداتی را در نظر بگیریم !به کمک این تمهیدات فضایی با بهترین انرژی را برای خود مهیا سازیم.

می توانید سایت فنگ شویی ایران را در اینستاگرام دنبال کنید .

فنگ شویی ایران تنها موسسه ارائه کننده مدرک معتبر فنگ شویی از دانشگاه در ایران در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

نمادها در فنگ شویی :

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *