فنگ شویی در ایران باستان | مرجع فنگ شویی ایران

فنگ شویی در ایران باستان | مرجع فنگ شویی ایران


مقدمه

آیا می دانستید علم فنگ شویی در ایران قدیم و در پوست و خون ایرانی ها در جریان است. بناها و سنت ها در زمان های قدیم، همگی نشان دهنده علم فنگ شویی در ایران است. جالب است بدانید توجه ایرانیان به علم فنگ شویی دارای پیشنیه زیادی است. به همین دلیل است که می توان گفت فنگ شویی در ایران از مردمش جدا نبوده است و مردم در سبک زندگیشان از این علم پیروی می کردند. در ادامه به بخش اعظمی از معماری ها و سنت های باستانی در ایران اشاره می کنیم که به صورت تیتر وار در زیر آمده است.

هشت دری ها

در قدیم خانه ها بر اساس فنگ شویی در ایران ساخته می شدند .

هشت دری های یکی از مهمترین مستندات فنگ شویی در ایران هستند. هشت دری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. هشت دری هایی که قبل از ورودی خانه در معماری قدیم بر اساس علم فنگ شویی در ایران بوده است . انرژی ( چی ) در این هشت دری یعنی انرژی را در چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی به جریان می اندازد و این انرژی به خانه ورود پیدا می کند و متعادل شده و به تمام منزل می رسید .

فنگ شویی ایران

سرویس بهداشتی خارج از خانه

سرویس های بهداشتی بیشترین انرژی منفی را در فضاها ایجاد می کند!

این انرژی به عنوان انرژی مخرب در فضا انتشار پیدا می کرد زیرا دفع فضولات بدن است و بخش نظافت و زدودن انرژی های منفی که در گذشته خارج از محیط زندگی ساخته می شد. با نگاه فنگ شویی در ایران متوجه می شوید که در بعضی شهرها حتی سرویس بهداشتی پله می خورد و به پایین می رفت ولی امروزه این فضاها به داخل خانه ها منتقل شده و بدتر از آن در محیط اتاق خواب آورده شده است. محیطی که بسیار مهم است. بنابراین باعث شده که هنگام خوابیدن و بیدار شدن احساس خستگی داشته و یا احساس خوشایندی نداشته باشیم و به نوعی انرژی این چرخه ها را با دست خود بهم زده ایم .

پنجره های رنگی

در زمان های قدیم پنجره های رنگی بسیار کاربردی بود !

این رنگ ها که نمایانگر 5 عنصر و 5 رنگ هستند که زمانی که خورشید طلوع می کرد و به این رنگ ها می تابید 5 عنصر را متعادل کرده و به فضای داخلی ما منتشر می شود . علاوه بر آن معماری فنگ شویی در ایران باستان استفاده از وسیله ای به نام توری برای دفع حشرات مانند پشه وجود نداشت .

این انعکاس نور مانند توری عمل کرده و مانع از ورود حشرات به داخل خانه می شد . زیرا چشم حشرات نسبت به این رنگها رفلکس نشان داده و مانع از ورود آنها به محیط داخل خانه می شد.

اندرونی و بیرونی و بهار خواب ها

در خانه های قدیمی ایران همیشه بخش تابستانی و زمستانی متفاوت بود .

مکان رندگی خود را مانند کوچ کردن ، از بخشی به بخش دیگر منتقل می کردند ! زیرا بر اساس چرخش انرژی ها و زاویه خورشید تغییر مکان و چیدمان می دادند . خودشان را بر اساس طبیعت هماهنگ می کردند و از انرژی های طبیعت به بهترین شکل استفاده می کردند . به همین دلیل میزان عواملی همچون موارد زیر در ایران قدیم به نوعی بسیار کمتر از زندگی امروزه ما بوده است.

  • بیماری
  • استرس 
  • تنش
  • و …

 این موضوع از آموزش فنگ شویی در ایران بوده است .

خانه تکانی

یکی از مهم ترین و اصولی ترین تکنیک ها در فنگ شویی خانه ایرانی است .

بحث دور ریختن انباشتگی ها و تمیزی و زدودن گرد و خاک و پاکسازی است. خانه تکانی ایران ما در حقیقت یک فنگ شویی ایرانی اصولی و کاربردی است و جریان انرژی را به بهترین شکل ممکن به مثبت تبدیل می کند. انباشتگی ها را برطرف می کنیم و چیزهایی که نیاز به تغییر دارد و یا باید از خانه خارج شود و یا اینکه نو شود به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد.

شب یلدا | فنگ شویی ایران

شب یلدا و فنگ شویی در ایران

از دیگر رسوم فنگ شویی در ایران ، شب یلدا است .

این نیز یکی از اصول فنگ شویی است و اینکه ما خود را برای فصل زمستان آماده می کنیم. خوراکی هایی که در این شب استفاده می شود، هر کدام فلسفه خاص خود را دارد .

قهوه خوردن به همراه آب 

قهوه نمایانگر یانگ است و آب نمایانگر یین !

زمانی که قهوه می خوریم سطح انرژی به بالاترین سطح می رسد ! افرادی که دچار تپش قلب می شود با خوردن آب آن را متعادل می کنند و در زمان قدیم زمانی که جوانی فوت می کرد در مراسم ایشان با شکلات داغ و یا قهوه از افراد پذیرایی می کردند. زیرا در این مراسمات سطح انرژی به حداقل رسیده و بدن به خاطر داغداری و عزاداری به پایین ترین حالت می رسید. با خوردن قهوه یا شکلات داغ بدن را به حالت یانگ می رساندن و سطح انرژی را به بالا می بردند .

وجود بادگیرها و آسیاب های بادی و آبی 

بر اساس علم فنگ شویی، وجود بادگیرها و آسیاب های بادی و آبی دارای مفهوم مهمی است. زیرا معنای آن باد و آب است و بیان کننده چرخش انرژی می باشد.

استفاده از بادهای منجیل و سیستان و بلوچستان که آسیاب و باد می چرخند و باعث چرخش سنگ ها می شوند و گندم ها را به وسیله این آسیابها به آرد تبدیل می کردند . امروزه به صورت نوین از آنها استفاده می شود . بادگیرها شکلهای گوناگون دارند. به نظر سایت فنگ شویی ایران ، معماران آن زمان از بهترین اساتید فنگ شویی در ایران بوده اند .

در یزد بلندترین بادگیربر بر سر باغ دولت آباد است ! ممکن است اندازه بادگیرها در همه جا متفاوت باشد، ولی سازو کار آنها یکی است. همه باد را به پایین و به درون خانه هدایت می کنند. با گردش هوا ، خانه را خنک می سازند و حوضچه هایی که در خانه یا وسط خانه تعبیه می شود باعث پالایش و جریان زلالی هوا می شود و تبادل انرژی را ایجاد می کرد.

مساجد 

مسجد هایی که کاملا بر اساس اصول اولیه فنگ شویی در ایران هستند .

گل دسته هایی که نماد بلندی در مسجد هستند . به ترتیب از لایه های زیر تشکیل شده است .

  • عنصر چوب 
  • عنصر آب مسجد که مربع شکل هست
  • عنصر خاک 
  • گنبد بالای آن عنصر فلز
  • و تیزیی هایی که در بالای هر کدام وجود دارد عنصر آتش

از چرخه های علم فنگ شویی و جدول فنگ شویی در بناهای مساجد استفاده شده که باعث می شود که بیشترین سطح انرژی و مثبت ترین فضاها را در مساجد داشته باشیم.

مسجد در فنگ شویی
مسجد در فنگ شویی

خوردن خوراکی بر اساس فصل

سیستم بدن نیز هماهنگ با طبیعت است.

خوردن خوراکی ها بر اساس فصول و اینکه در هر فصل از همان خوراکی ها باید استفاده کرد !

فصل تابستان

در فصل تابستان سطح انرژی آتش به بالاترین سطح خود رسیده و انرژی آب در طبیعت به حداقل خود می رسد. برای برقراری تعادل بدن نیازمند آب است . بنابراین از در این فصل از موارد زیر استفاده می شود.

  • کاهو
  • خیار
  • گوجه
  • و…

فصل پاییز

در فصل پاییز عنصر فلز بالاتر بوده و دورن گرایی بیشتر است بنابراین در این فصل از موارد زیر استفاده می شود.

  • خرمالوی نارنجی 
  • پرتغال 
  • نارنگی 
  • انار

زیرا این موارد ترش هستند و رنگ های برون گرایی که دارند باعث ایجاد سطح انرژی برونگرایی می شود. بنابراین در هر بخش طبیعت، وجود خداوند و خلقت همه موجودات و نعمت هایش که هر کدام با یک دلیل و برهان است، اثبات می شود .

بیاییم با استفاده از فنگ شویی ایران باستان ، خود را هم راستا و همگام با طبیعت پیش ببریم چه از نظر زندگی و چه از نظر فیزلوژی بدن تا از زندگی خود بهترین لذت را ببریم.

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

سخن فنگ شویی ایران

امیدواریم مطلب بالا برای شما سودمند بوده باشد. همچنین شما می توانید برای آموزش فنگ شویی و گرفتن مدرک معتبر علم فنگ شویی  به بخش دوره ها مراجعه کنید.

نمادها در فنگ شویی

 

4 دیدگاه ها

  • این مقاله بهترین و مفیدترین مقاله ای بود که تا به حال در مورد علم فنگشویی خوندم ، واقعا ازتون ممنون ومتشکرم خانوم دایی زاده عزیز؛ سلامت وموفق باشید ..

    • سلام و ‌سپاسگزارم‌از لطف و توجه شما .
      خوشحال و‌ خرسند میشیم و انرژی بیشتری از پیامهای شما دریافت می کنیم تا کمکی هر چند ناچیز بتونیم به شما عزیزان داشته باشیم تا بهترین ها رو برای خود و عزیزانتان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *