خانه تکانی فنگ شویی |‌ فنگ شویی ایران

خانه تکانی فنگ شویی |‌ فنگ شویی ایران


خانه تکانی فنگ شویی در شب عید

از کارهایی است که برخلاف اسمش نباید “شب عید” انجام شود، بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. خانه تکانی فنگ شویی است و خانه تکانی یکی از آداب و رسوم بسیار قدیمی ما ایرانیان برای آماده شدن برای سال جدید است. مانند یکی از اصول علم فنگ شویی که شما با انجام مراحل خانه تکانی به هر بخشی از خانه رسیدگی می کنید و تمام انرژی های سالی که پشت سر گذاشته اید را جابجا کرده و هر آنچه را با آن مشکل داشتید را کنار می گذارید و انرژی جدید را جایگزین انرژی قدیمی می کنید.

تفاوت خانه تکانی امروزه با گذشته

هر چند که آپارتمان های کوچک امروزی بدون اندرونی و بیرونی،  انباری و زیرزمین هستند و امروزه تقریبا تمام مدت سال محیط ما نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگون هم که شده از بالا تا پایین شسته و برق انداخته می شوند. اما این روزها کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید به صورت تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده برای انجام مراحل خانه تکانی به کمک ما نمی آید. روند داشتن خانه ای تمیز، بدون نگرانی و تشویش را می توانید از اصول فنگ شویی در چیدمان خانه بهره مند شوید .

خوب حالا چطور برای خانه تکانی و مراحل خانه تکانی وقت بگذاریم؟

در حقیقت، داشتن خانه ای تمیز و مرتب در طی تعطیلات، به خصوص اگر از روش صحیح استفاده کنید ، ساده تر از چیزی است که تصور می کنید .

فنگ شویی در خانه | فنگ شویی ایران

خانه تکانی را چه زمان و از کجا شروع کنیم؟

شاید برای شما سوال شود «بهترین زمان خونه تکونی کی است؟» یا «خانه تکانی را از کی شروع کنیم؟» خانه تکانی را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهید. به این ترتیب کار را بدون عجله و فشار روحی انجام می شود. به اندازه کافی برای پروژه های وقت گیری مانند تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم فلزی زمان خواهید داشت . در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

همه کارها را به تنهایی انجام ندهید !

این عید، تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند! پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده شده است.

به عنوان مثال چند مورد از اصول خانه تکانی را در زیر معرفی کرده ایم:

  • کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید.
  • از بچه ها بخواهید که تخت های خود را مرتب کنند.

اسباب بازیها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سرجای خود بگذارند این کار نه تنها باری از دوش شما برمی دارد و باعث خانه تکانی سریع تر می شود، همچنین عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

لیست کارهای خانه تکانی را تهیه کنید و آن را دو مرتبه چک کنید 

قبل از اینکه خانه تکانی فنگ شویی را شروع کنید برنامه ریزی داشته باشید و مراحل خانه تکانی را به صورت زیر انجام دهید!

  • تمام چیزها که باید تمیز شوند را یادداشت کنید.
  • کارها را بر اساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید .
  • برای آشپزخانه و کارهای مربوط از جمله یخچال و فریزر و داخل کابینت ها نیز به صورت جداگانه یادداشت کنید.
  • زمانی را برای همه موارد یادداشت شده در نظر بگیرید.

هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت می زنید، حس بسیار خوبی به شما دست می دهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود .

کارها را با خانه تکانی فنگ شویی ساده کنید 

گاهی تمیز کردن اطراف یک شیء اضافه راحت تر از دور انداختن آن به نظر می رسد ! اما این روش در دراز مدت کارساز نخواهد بود. با کمی نظم و ترتیب می توانید کار خود را راحت تر کنید.

  • خرده ریزها را کاهش دهید.

چه در اتاق خواب ها، اتاق نشیمن یا پذیرایی و به خصوص در آشپزخانه

  • کمد های راخالی کنید.

خود را از شر هر لباسی که دیگر اندازه تان نیست یا بیش از دو سال است آن را نپوشیده اید راحت کنید هر قطعه پوشاک یا شیء ناقص مانند لنگه جوراب، لنگه گوشواره بدلی، ظروف شکسته ای که دوباره چسبانده شده و… را دور بیاندازید.

  • فضاهای خود را مرتب کنید.

تهیه لوازمی مانند جا کلیدی، جا کفشی و در کل وسایلی که موجب مرتب شدن خرده ریزها می شوند را در دستور کار خود قرار دهید.

در آشپزخانه نیز این روش را به صورت جزئی انجام دهید و کشوهای آشپزخانه و کابینت ها را از تمام خرده ریزها و لواز شکسته و لب پر خالی کنید.

با خانه تکانی فنگ شویی خوش بگذرانید 

نظافت لزوما معادل با کار سخت نیست ! یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی خوب و مفید می تواند شما را با اشتیاق بیشتری به تحرک وا دارد. برای خود انگیزه هایی پیدا کنید و به خود قول دهید که اگر کارهای روزانه را مطابق برنامه انجام دادید، به خود جایزه ای خواهید داد. این جایزه می تواند چیزی ساده اما دلپذیر مانند :

  • صرف چای و شیرینی با خانواده
  • یا تماشای یک برنامه خوب تلویزیونی
  • رفتن به پارک یا استخر

خانه تکانی فنگ شویی | فنگ شویی ایرا

اصول و قوانین فنگ شویی را در چیدمان محیط خود پیاده کنید 

وسایل، ابزار و هر آنچه را که تداعی کننده خاطرات بد هستند و به شما حس خوبی را انتقال نمی دهد حتما از محیط خارج کنید! فضاهای خود را برای ایجاد یک انرژی مناسب و خوب که در سال جدید قرار است برایتان اتفاق بیفتد خالی کنید.

خانه تکانی فنگ شویی بهترین فرصت است تا به این امور رسیدگی کنید .

به عنوان مثال :

  • لوازم خرابی که نیاز به تعمیر دارند را کنار بگذارید و در چند روز آینده آنها را به تعمیرگاه ببرید مانند ساعت، لوازم برقی آشپزخانه و …
  • حتما در شستشوی لوازم و پرده ها و زمین، مقداری از نمک استفاده کنید که انرژی های منفی را از بین ببرید !
  • چراغ هایی که لامپ ندارند و یا سوخته هستند را بررسی نمایید زیرا سطح انرژی را در منزل دچار مشکل می نماید.
  • چکه کردن آب از علائم اسراف و هدر دادن است و باعث بروز از دست رفتن ثروت شما می شود بنابراین شیر های آب را مرتب چک کنید.

بعد از تمام این موارد شما باید فنگ شویی ذهن را انجام دهید 

یک کاغذ و قلم بردارید و تمام موارد ناراحت کننده و سخت و دشوار سالی را که پشت سر گذاشته اید را بنویسید؛ تمام افرادی که با آنها دچار مشکل شده اید و یا شما را ناراحت کرده اند را ببخشید. ذهن خود را خالی کنید و برای سال جدید یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند را در لیست کارهای خود قرار دهید. این یکی از نکات خانه تکانی فنگ شویی است.

فنگ شویی ذهن | فنگ شویی ایران

اثرات خانه تکانی برای جذب ثروت و ایجاد انرژی مثبت

1. خانه تکانی فنگ شویی اضطراب را از بین می برد

بی نظمی و آشفتگی بیشتر به معنای اضطراب بیشتر است ! بنابراین تعجبی ندارد که طبق تحقیقات انجام کارهای خانه اضطراب و نگرانی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. با این حال، شما برای رسیدن به نتیجه ی نهایی باید زمانی را صرف انجام این کارها کنید.

  • استفاده از محصولات پاک کننده با رایحه ی لیمو
  • استفاده از مقداری نمک در لوازم شوینده یا ظرفی که زمین را می شویید

می تواند در روند کاهش اضطراب را سرعت بخشد.

در حقیقت پژوهش ها نشان می دهد این رایحه ی شادی بخش اضطراب را کم می کند و تأثیری مثبت از خود برجای می گذارد.

2. خانه تکانی فنگ شویی به بهبود تنفس کمک می کند 

اگر با شروع فصل بهار دچار آلرژی یا آسم می شوید باید بدانید که دانه های گرده تنها علت این مشکلات تنفسی نیستند.

  • گرد و غبار و پرزهای بدن حیوانات خانگی هم از عوامل مهم بروز آسم، به ویژه در کودکان است.
  • تغییر فصل یکی دیگر از عوامل ایجاد آلرژی فصلی می باشد
  • با آمدن فصل بهار عنصر چوب در طبیعت افزایش پیدا کرده و عنصر فلز که با حس بویایی افراد در ارتباط است کم می شود این تبادل انرژی باعث ایجاد آلرژی شده که در بخش فنگ شویی فیزیولوژی بدن به آن مفصل اشاره شده است.

3. خانه تکانی روحیه را بهبود می بخشد 

نظافت کامل خانه و حفظ تمیزی آن یکی از راه های تقویت روحیه است که می تواند به عادتی پسندیده تبدیل شود. در تحقیقاتی معلوم شد زنانی که خانه ی خود را اضطراب آور توصیف می کردند. به ویژه کسانی که در مورد آشفتگی خانه و کارهای ناتمام شان صحبت می کردند. احتمال دچار شدن به حالت افسردگی در طول روز در آن ها به طور فزاینده ای بیشتر بوده است.

این وضعیت به خستگی بیشتر بعد از کار منجر می شد. در مقابل، زنانی که خانه ی خود را آرامش بخش (و کمتر به هم ریخته) توصیف می کردند. در طول روز کمتر دچار حالت افسردگی و بی حالی می شدند. زمانی که شما به یک خانه مرتب و تمیز وارد می شوید همیشه حس خوشایند و بهتری را کسب می کنید تا وارد یک خانه شلوغ و پر از گردو خاک می شوید.

4. خانه تکانی باعث تحرک فیزیکی می شود 

در پژوهشی رابطه ی میان تحرک فیزیکی، خانه تکانی و تمیزی بررسی شد! نتیجه آن بود که هر چه افراد یک خانه تمیز تر باشند، تحرک بدنی آن ها بیشتر است! سوزاندن کالری در حین تمیز کردن خانه یکی از توضیحات مطرح شده برای این نتیجه گیری است؛ اما این رابطه می تواند با مهارت خود تنظیمی در پیوند باشد. این مهارت به فرد کمک می کند خود را در جهت اهدافش به پیش ببرد.

اگر افراد انگیزه ی کنترل نظافت خانه ی خود را داشته باشند، احتمالا توانایی آن را دارند که در رابطه با دیگر بخش های زندگی مثل سلامتی جسمی هم به خود انگیزه دهند.

5. خانه تکانی فنگ شویی به داشتن خوابی مناسب کمک می کند 

اگر نمی توانید خواب راحتی داشته باشید ! قرص های خواب آور را کنار بگذارید و اتاق خواب تان را مرتب کنید. افرادی که همیشه تختخواب خود را مرتب می کنند ۱۹ درصد بیشتر همواره خوابی راحت دارند. در تحقیقی، ۷۵ درصد شرکت کنندگان با وجود وسایل خوابی تمیز، خواب بهتری داشتند چون احساس راحتی بیشتری در آن ها می کردند .

به عنوان مثال:

  • زمانی که شما اتاق مرتب داشته باشید .
  • فنگ شویی اتاق خواب را رعایت کرده باشید .
  • . هیچگونه گرد و غبار در محیط نداشته باشید .
  • درب سرویس بهداشتی اتاق مستر را همیشه بسته نگه دارید .

در نتیجه حس خوبی را برای خود ایجاد می کنید ، راحت تر تنفس می کنید و خوابی راحت خواهید داشت.

فنگ شویی اتاق خواب | فنگ شویی ایران

6. خانه تکانی فنگ شویی منجر به یک رژیم غذایی سالم می شود 

داشتن یک خانه ی تمیز کمک می کند غذاهای سالم تری بخورید ! محققان می گویند احتمال انتخاب های غذایی سالم تر در افرادی که در خانه های تمیز و مرتب زندگی می کنند بیشتر از کسانی است که در خانه های آشفته زندگی می کنند. پس از اگر نیاز به انگیزه برای تناسب اندام خود هستید سریع تر خانه تکانی فنگ شویی را شروع کنید .

7. خانه تکانی از بروز بیماری جلوگیری می کند 

خانه‌تکانی عید با فنگ شویی  فرصتی به وجود می‌آورد تا آن نقاطی از خانه که معمولاً در نظافت‌های روزانه یا هفتگی مورد غفلت قرار می‌گیرد هم تمیز شوند .

برای مثال :

  • وسایل کوچک آشپزخانه مملو از خرده‌های نان و قطرات روغن هستند .
  • ماشین لباسشویی حاوی قارچ‌ها و باکتری‌های به‌جامانده از لباس‌های کثیف است .
  • آلودگی‌های ناشی از مواد غذایی را بشویید
  • آلودگی ماشین لباسشویی خود را با یکبار شست و شوی ترکیب سرکه و جوش شیرین پاکسازی کنید.

خانه تکانی و فنگ شویی  ستاره شناسی ۲۰۲۴

بعد از خانه تکانی و چیدمان می توانید برای انرژی های ستارگان سال که ۹ ستاره ( ۴ ستاره منفی و ۵ ستاره مثبت ) هستند در چیدمان منزل خود استفاده کنید و انرژی های ستارگان مثبت را برای خود افزایش و اثرات ستارگان منفی را برای خود کاهش دهید تا بهترین انرژی ها سال را برای کسب آرامش ، ثروت، سلامتی، آسایش و…. فراهم کنید. برای تهیه فایل ستارگان بخش محصولات سایت و فایل ستارگان سال ۲۰۲۴ را تهیه کنید.

امسال سال بسیار متفاوتی هست و ما وارد ۲۰ ساله بعدی شدیم که شروع این بیست سال از سال اژدها هست هر انرژی رو فعال کنید و بذرش رو بکارید تو این ۲۰ سال می تونید برداشت کنید

پس حواستون به انرژی ها باشه و از دست ندید

خانه تکانی فنگ شویی به‌سلامت قلب کمک می‌کند 

در تحقیقاتی که به مدت ۱۵ سال روی ۸۵۱ فرد بزرگ‌سال انجام شد نشان داد ! اگر افراد روزانه تنها نیم ساعت کمتر بنشینند، خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده‌ی قلبی-عروقی تا ۲۴ درصد در آن‌ها کاهش می‌یابد. حتی فعالیت‌هایی مثل کارهای روزمره‌ی خانه که تحرک کمتری دارند برای سلامت قلب مفید هستند.

فنگ شویی ایران

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

لینک های مرتبط با این مقاله :

11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *