کاسه تبتی در فنگ شویی

کاسه تبتی در فنگ شویی


کاسه تبتی در فنگ شویی

کاسه تبتی در فنگ شویی یا کاسه موزون یکی از وسایل مورد استفاده پاکسازی فضا و محیط است ! کاسه تبتی با ایجاد صدایی زیبا که در ویدئوی زیر می توانید ببینید باعث دور شدن شاچی و افزایش انرژی چی در محیط می شود.

برای اینکه این کاسه تبتی در فنگ شویی کاربردی داشته باشد باید نمادهایی بر روی آن باشد . این نمادها ، نمادهایی از

  • خورشید
  • ماه
  • زهره
  • مریخ
  • مشتری
  • زحل
  • عطارد

هستند . ترکیب ارتعاشات صوتی فلزات مختلف ، انرژی های منفی و راکد را دفع و انرژی مثبت را جایگزین می سازد . البته کیفیت صدای کاسه علاوه بر مهارت نوازنده آن، به نوع کاسه نیز بستگی دارد . کاسه تبتی های باستانی که در موزه ها و معابد قدیمی نگهداری می شوند حاوی ۱۲ فلز می باشند، که فرمول ساخت آن مخفی و به صورت یک راز نگهداری میشده که در زمان حال شیوه تولید چنین کاسه هایی به مرور به فراموشی سپرده شده است.

تاریخچه کاسه تبتی

تاریخچه کاسه آوازخوان به بیش از۱۰ قرن قبل بر می گردد! بر خلاف نام این کاسه، باید بدانید که فقط در تبت ساخته نمی شده است و در نواحی از هندوستان بوتان و کشمیر بسیار رایج بوده. در گذشته بسیار دور بعضی از فرقه های مذهبی و حتی مردم عادی در معابد نپال از این ظروف به عنوان ظروف غذا استفاده می کردند و مرور کارکرد عرفانی کاسه آوازخوان بیشتر روشن شد. و در معابد به شی مقدسی تبدیل شد و از آن در مراسم مذهبی بزرگ و ذکر خوانی و مدیتیشن استفاده می شد.

کاسه آوازخوان نمادی است قدیمی که افسانه های زیادی در فرهنگ های شرق دور در باره آن گفته می شود. باور بر این است که کاسه تبتی نماد رحم زن و اصل زنانگی (یین) است و چوب یک نماد مردانه (یانگ) است. ارتعاش تولید شده حاصل از تماس چوب یا هاون به کاسه تبتی صدای تولد یک نوزاد است.صدای پر طنین آن به علت آلیاژی است که کاسه با آن تولید شده است.

کاربرد کاسه تبتی

کاسه تبتی در فنگ شویی برای دفع انرژی های منفی (شاچی) و جریان انرژی مثبت (چی ) در فضا استفاده می شود.

فضای دلنشینی که پس از کاهش انرژی های منفی و جریان انرژی های مثبت ایجاد می شود ، موجب جلب محبت افراد خانواده، دوستان و همچنین ازدیاد معاشرت مناسب خواهد شد. به افرادی که فرصت کافی برای انجام سایر راهکارهای فنگ شویی را ندارند، پیشنهاد می شود که حداقل ماهی یکبار از کاسه تبتی یا ظرف تبتی برای پاکسازی استفاده کنند.

پس می توان کاربرد های کاسه تبتی را به چند دسته زیر طبقه بندی کرد:

  • دفع انرژی منفی به کمک کاسه تبتی
  • جریان انرژی مثبت
  • کاهش تنش در خانواده
  • افزایش محبت در روابط خانواده
  • بهبود وضعیت معاشرت
  • دفع نیروهای منفی و اهریمنی 
  • دفع انرژی های بیماری 

دیگر موارد استفاده کاسه تبتی

برای کاربرد و موارد استفاده کاسه فنگ شویی یا همان کاسه تبتی در فنگ شویی نیاز است مقاله ای کامل بیان شود. اما در ادامه به صورت خلاصه تعداد کمی از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

کاسه تبتی | فنگ شویی ایران

 

  • در خانه های قدیمی بازسازی نشده (دارای انرژی بسیار ضعیف)، به خصوص اگر وقایع ناگوار و غمناک در آن ها رخ داده باشد
  • برای ایجاد شرایط مناسب در آغاز یک مسئولیت جدید
  • کاهش تکرار شار منفی در محیط کار و کارگاه به کمک کاسه تبتی در فنگ شویی
  • دفع انرژی نامساعد مولد مشکلات متعدد و حقوقی
  • عدم امکان تغییر محل زندگی یا کار با انرژی نامناسب
  • احساس انرژی راکد، منفی و ناسازگار در فضای اطراف
  • کاهش سرعت انتقال ذهن به دلیل خستگی از انرژی های منفی محیط
  • هنگام نقل مکان به خانه جدید (نوساز یا قدیمی) پیش از سال نو
  • اشغال فضا از انرژی منفی بیماری و افسردگی
  • تکرار موانع و مشکلات ناگهانی
  • از دست دادن مکرر ثروت و تکرار شکست کاری و مالی

طرز استفاده از کاسه تبتی

برای استفاده از کاسه تبتی باید به چندین نکته توجه داشته باشید که مهمترین آنها نواختن کاسه تبتی و نحوه گرفتن صدا و موزیک کاسه تبتی به صورت کامل است. اما موزیکی که همراه کاسه تبتی اجرا می شود در این مقاله قرار داده شده است و می توانید آن را دانلود کنید و استفاده کنید.

زمان مناسب استفاده از کاسه ظرف تبای در فنگ شویی

بهترین زمان پاکسازی ظهر است که خورشید، انرژی یانگ موثرتری را منتشر می کند.

کاسه تبتی در فنگ شویی | مرجع فنگ شویی ایران

انجام عملیات پاکسازی با کاسه موزون در شرایط جوی نامساعد نظیر طوفان شدید، رعد و برق، ریزش باران و بارش برف حتی در سرما مناسب نیست. بهترین زمان، پس از اتمام بارش باران و برف و صاف شدن هوا می باشد.

آموزش نواختن کاسه تبتی

در و پنجره ها را باز کرده تا فضا از هوای تازه و نور خورشید آکنده شود !

این کار از مقدمات علم فنگ شویی می باشد. چراغ ها را برای تولید چی، یانگ روشن نموده و یک عود روشن در فضا بگردانید. سپس کاسه را روی کف یک دست نگه داشته و با دست دیگر سه بار با چکش چوبی به کاسه ضربه زده و سپس چکش را به دور لبه کاسه بگردانید تا صدای کاسه موزون با ارتعاشات طولانی ایجاد شود. پاکسازی را از قسمت در ورودی شروع کرده و در جهت عقربه ساعت، دیوار به دیوار حرکت کرده و در هر اتاق به همین ترتیب عمل نمایید . در گرد هر اتاق سه بار در جهت عقربه ساعت، همزمان با ایجاد صورت کاسه حرکت کنید.

این عملیات را عیناً در تمام اتاق ها حتی حمام، دستشوی و آشپزخانه تکرار کرده تا به نقطه شروع، یعنی درب ورودی برسید. در نهایت ، سه بار به کاسه ضربه زده و پالایش را تمام کنید.

فیلم کاسه تبتی

اگر روش صحیح استفاده از این ابزار را نیاز دارید و با نواختن آن مشکل دارید بهتر است ویدیویی که فنگ شویی ایران در اختیارتان گذاشته را به صورت کامل ببینید و صدای تولید شده از این کاسه را به خوبی درک کنید.

پاکسازی چاکراها با کاسه تبتی

طب نوین شروع به درک تاثیرات اصوات و موسیقی درمانی شفا دهنده، با استفاده از فرکانس ها و ارتعاشات مخصوص کرده است. مقاله موسیقی در فنگ شویی رو مطالعه کنید.

دکتر دیوید سیمون، مدیر مرکز پزشکی دیپاک چوپرای کالیفرنیا، دریافت که صدای حاصل از کاسه تبتی مانند مواد آرامبخش در بدن عمل کرده و فرد را وارد حالتی از آرامش عمیق می کند. البته بدون اثرات جانبی در واقع این نواها، مانند یک عامل درونی مسکن، به درمانگری در بدن می پردازند.

صحبت های دکتر گینور در باب صدا

دکتر میشل گینور سرپرست انکولوژی و طب مکمل مرکز پیشگیری سرطان کرنل آمریکا می گوید: اگر بپذیریم که صوت دارای ارتعاش است و بدانیم که ارتعاش تمامی وجود فیزیکی ما را لمس می کند، پس می فهمیم که صوت نه تنها از طریق گوش هایمان شنیده می شود بلکه از طریق تمام سلول های بدنمان نیز درک می شود. یکی از دلایلی که صوت در سطح جسمی شفا دهنده است این می باشد که عمیقا بدن ما را لمس می کند و سپس ما را به سطح احساسی و روحی منتقل می نماید. صوت می تواند عدم تعادل در عملکردهای جسمانی را تصحیح نماید و با تنظیم ارتعاشات بدن نقش مثبتی در درمان هر اختلال پزشکی داشته باشد.

تحت تاثیر تنش ها و استرس، نگرانی، خشم، تاثیر امواج و پارازیت ها، ارتباط با افراد منفی نگر و بسیاری عوامل دیگر که در زندگی امروزه با آنها بسیار روبرو هستیم، سطح ارتعاشات بدن ما افت پیدا کرده و  جریان انرژی حیاتی در جایی از بدنمان دچار انسداد می شود به این شکل، عضو یا بافت آن منطقه از حالت تعادل خود خارج شده و دچار اختلال و بیماری می شود.

چطور می توانیم با ارتعاش صدا پاکسازی کنیم؟

به بیان دیگر، انرژی که در چاکرای آن ناحیه در گردش است از تعادل خارج می شود و آن چاکرا دچار گرفتگی و انسداد می گردد. این ابزار قادر است این عدم تعادل را درمان کند. به طوریکه اصوات تولید شده در کاسه تبتی در چاکراها (مراکز انرژی بدن) ارتعاشات بالا و موثری ایجاد کرده و به انرژی حیاتی اجازه گردش می دهند تا سلامتی مجددا حاصل آید.

جالب است بدانید برای پاکسازی بیشتر در برخی موارد از آب و یا آب نمک درون این کاسه استفاده می شود. ارتعاش آب در کاسه تبتی باعث می شود پاکسازی، قدرتمند تر شده و انرژی منفی را به صورت کامل تری دفع کنید. هنگام زدن کاسه داخل آن را با مقداری آب نمک پر کرده و بعد از استفاده آب نمک را دور بریزید.

طنین هارمونیک کاسه فنگ شویی همچنین به کاهش استرس و درد، تعادل انرژی، و ایجاد حالت های مراقبه کمک می نماید. این ارتعاشات می توانند امواج مغزی را تحت تاثیر قرار داده و به حالت خلسه (فاز آلفا) ببرند.

شما می توانید کاسه تبتی رو کف دست قرار بدید کف دست دارای مریدن هست و با نواختن و ضربه زدن به آن می توانید این ارتعاش رو به کل سیستم بدن خودتون وارد کنید و با تمرکز بر روی چاکراها ارتعاش و صدای کاسه را ایجاد کنید . همچنین می توانید کاسه را روی هر یک از چاکراها قرار دهید و با ایجاد ارتعاش و ارسال صوت به چاکرای مربوطه آن را پاکسازی کنید و اثر و نتیجه مثبت آن را روی سیستم بدن خودتون تجربه کنید.

کاسه تبتی | فنگ شویی ایران

انواع کاسه تبتی

کاسه های تبتی در ابعاد و عناصر مختلفی ساخته شده است که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. ولی بیشترین تفاوت در آلیاژ ها و عناصری است که در آن به کار برده شده است که طنین و ارتعاش آن را تعیین می کند.

انواع کاسه ها را از نظر جنس آنها به سه چهار دسته تقسیم بندی می کنیم:

  • کاسه سه عنصری
  • کاسه پنج عنصری
  • کاسه هفت عنصری
  • کاسه تبتی کریستالی

اما دسته بندی دیگر آنها از نظر اندازه است که ابعاد بزرگ به اندازه های یک متری بوده تا ابعاد کوچکتری که در مرکز فروش کاسه تبتی فنگ شویی ایران موجود است. اما این کاسه ها از نظر ساخت نیز به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند:

  • کاسه تبتی دست ساز
  • کاسه تولید صنعتی

نحوه خرید کاسه تبتی اصل

شما برای خرید این کاسه نیاز است به جاهای معتبری مراجعه کنید. اما فنگ شویی ایران با ضمانت اصل بودن این کاسه های تبتی با قیمت های مناسب به عرضه این محصول نیز پرداخته است تا رفاه حال شما را به شکل بیشتری فراهم کند. شما می توانید برای سفارش و خرید کاسه تبتی به بخش محصولات سایت مراجعه کرده و یا روی لینک کلیک کنید.

کاسه تبتی دسته دوم

جالب توجه است که سالهای اخیر به دلیل افزایش ناگهانی قیمت این محصول فنگ شویی در ایران بعضی از افراد به دنبال خرید کاسه فنگ شویی دسته دو هستند. اما باید این را بدانید که کاسه ها می توانند در استفاده های قبلی انرژی های منفی زیادی را به خود جذب کرده باشند و کاربرد خود را از دست بدهند. به همین دلیل، استاد دایی زاده استفاده از کاسه های دست دوم را به صورت کلی رد کردند و با این کار موافق نیستند.

نکته دیگری که در اینجا لازم است یادآور شویم این است که بعضی از دوستان کاسه تبتی را با کاسه ثروت اشتباه گرفته و این دو را به جای هم استفاده می کنند. اما این دو کاملا متفاوت بوده و هر کدام کاربرد های خاص خود را دارا هستند.

مانترای کاسه تبتی

مانترا در واقع اصواتی موزون از زبان سانسکریت است که در علم فنگ شویی و ذن به کار می رود.

در مقاله چاکرا ها به صورت کاملتری در مورد مانترا صحبت شده است.ا ما مانترا و یا همان صوتی که به صورت مکرر در زمان نواختن کاسه استفاده می شود اووووممم (OM)است.

نتیجه گیری

اما ما در این مقاله یاد گرفتیم که کاسه تبتی در فنگ شویی بسیار کاربردی است. هدف اصلی استفاده از کاسه تبتی دفع انرژی های منفی است اما کاربرد های متعددی نیز از آن بیان شد. همچنین به موضوعات مهمی همچون انواع کاسه های تبتی و علی الخصوص کاسه دست دوم اشاره شد که با مطالعه آن متوجه نکته خیلی مهمی شدید. اما برخی از دوستان با نواختن این کاسه مشکل داشتند که نحوه نواختن کاسه تبتی نیز به دوستان آموزش داده شد.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *