طب سوزنی در فنگ شویی

طب سوزنی در فنگ شویی


فنگ شویی در طب سوزنی و عناصر پنج گانه در طبیعت و فیزلوژی بدن

فنگ شویی در طب سوزنی بنا به اعتقاد چینیان، به شیوه پنج عنصر ، نوعی روش باستانی است که به درمان تمام لایه های وجود شخص یعنی بدن، ذهن، قلب (احساسات) و روح میپردازد . روش کامل تر و بسیار صحیح تر ، انجام درمان با طب سوزنی در فنگ شویی است. به این ترتیب شخص بیمار می تواند با تمام وجود سلامتی خود را بازیافته و به تعادل کامل برسد . درمانگر طب سوزنی برای درک عمیق شخص بیمار اهمیت فراوانی قایل است . این مطلب با شناخت کامل محیط، تاریخچه زندگی و تاثیر عناصر پنج گانه بر زندگی این شخص حاصل می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

پنج عنصر فنگ شویی | فنگ شویی ایران

این پنج عنصر

  • آتش
  • خاک
  • فلز
  • آب 
  • چوب

هستند.

هر یک از این عناصر و استفاده فنگ شویی آن در طب سوزنی در شکل گیری وجود و شیوه عمل ما در زندگی موثر است.

طب سوزنی برای از بین بردن علائم بیماری

زمانی که طب سوزنی برای از بین بردن سریع علائم بیماری به کار برده می شود، (formula acupuncture)نامیده می شود.

یک متخصص طب سوزنی به روش عناصر پنج گانه ، به خوبی از قوانین طبیعت آگاه است و می تواند از آنها برای تشخیص بیماری کمک بگیرد و به درمان کامل بیمار بپردازد .

درمانگر به دنبال نا هماهنگی در جریان انرژی بدن می گردد !

در این حالت انرژی که در دوازده محور حیاتی بدن در جریان است ؛ در جاهایی به مانع برخورد کرده و دلیل آن عدم تعادل بین عناصر است.  درمانگر طب سوزنی باید عنصری را که در بدن ضعیف تر عمل می کند بیابد و با انتخاب نقطه صحیح برای انجام طب سوزنی ، عنصر مورد نظر را تقویت کند .

فنگ شویی در طب سوزنی | مرجع فنگ شویی ایران
فنگ شویی در طب سوزنی | مرجع فنگ شویی ایران

 رعایت این روش  باعث افزایش هماهنگی و تعادل در بدن می شود !

این روش با تاثیر بر جریان انرژی یا “چی” که در میان محورهای حیاتی بدن در جریان است، عمل می کند. این جریان با امتحان نبض های دوازده گانه ارزیابی می شود. در بدن انسان بیش از ۴۰۰ نقطه اصلی وجود دارد . اگر ما محورهای اصلی را به صورت رود در نظر بگیریم، این نقاط ، مانند مخزنهای آبی هستند که میتوانند در صورت لزوم بر مقدار آب رود بیفزایند و جریان انرژی را سریعتر و قوی تر کنند.

برای هر نوع معالجه، درمانگر موانع موجود در مسیر جریان انرژی را پیدا می کند و برای رفع آن نقطه خاصی را انتخاب می کند. در طی روزهای معالجه با طب سوزنی، این نقاط تغییر کرده یا تکرار می شوند تا زمانی که تعادل در بدن بیمار برقرار شود . دو روش پایه برای تحت تاثیر قرار دادن جریان “چی” به کار می رود !

روش اول

روش اول با فروکردن سوزنهای بسیار نازک در نقطه مورد نظر است !

این کار باعث آزاد کردن “چی” از یک گره شده و همچنین موجب حرکت این انرژی در بدن می شود. فنگ شویی در طب سوزنی نهفته است و اهمیت گردش انرژی ، باعث شگفتی همگان خواهد شد . زمانی که بلوکه انرژی و انسداد در بخشی از بدن ایجاد شده باشد باعث می شود که انرژی چی به راحتی در سیستم بدن جریان پیدا نکند و طب سوزنی در فنگ شویی این کمک را به ما می کند که بتوانیم این انسداد ها را برداریم و چرخش چی را در سیستم بدن به جریان بیندازیم.

روش دوم

روش دوم با استفاده از گیاهی به نام موکسا Moxa است !

گیاه موکسا | فنگ شویی ایران
گیاه موکسا | فنگ شویی ایران

استفاده از مخروط های کوچکی از این گیاه که مانند عود ، بدون شعله می سوزند !

این مخروط را بر روی نقطه مورد نظر قرار داده و می سوزانند تا با گرم کردن آن و فرستادن انرژی گرمایی، “چی” را آزاد کنند . گاهی اوقات برای خارج کردن انرژی بیش از حد در این روش ، از سوزن هم استفاده می شود که البته این روش برای فنگ شویی در طب سوزنی بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

لینک های مرتبط با طب سوزنی :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *