انرژی در فنگ شویی

انرژی در فنگ شویی


انرژی در فنگ شویی و اصول اساسی انرژی در فنگ شویی

انرژی در فنگ شویی به عنوان یک اصل اساسی و اصولی می باشد و پایه اصول اولیه آن انرژی می باشد که بر گرفته از طبیعت می باشد. هر پدیده‌ای در جهان ما ترکیبی از یک انرژی نامر‌‌ئي است که در همه ذرات وجود دارد و نفوذ می‌کند. این نیرو که انرژی حیاتی و کیهانی نیز خوانده می‌شود همه‌ جا به‌ طور مشهود و یا نامشهود وجود دارد. اگر نیاز مند جذب

هر آنچه که می خواهید به آن دست پیدا کنید هستید درمرحله اول باید انرژی آن را برای خود فعال نمایید و باید انرژی ها را بشناسید، درک کنید و بهترین شکل آن را فعال نمایید در این مقاله شما با مباحث انرژی آشنا خواهید شد.فنگ شویی دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون اوست که آغاز پیدایش آن به اندیشه های کهن شرقی با قدمت چند هزار ساله بر می گردد.

انرژی در فنگ شویی اسامی مختلفي دارد؛

  • در چین chi
  • در ژاپن Qi
  • در هند Prana

نامیده می‌شود. در غرب از کلماتی نظیر اتمسفر‌‌‌‌‌، حالت‌‌‌ و نیروی زندگی استفاده می‌شود ! در انرژی در فنگ‌شویی از کلمه «چی» استفاده می‌کنیم‌‌. نیروی حیاتی چی در فنگ شویی اکسیری است که به فرد حیات می‌بخشد. از دیدگاه سنتي چین هر انساني در بدو تولد میزان معینی نیروی چی را با خود دارد و آن را چون میراثی برای مسیر زندگی خود دریافت می‌دارد‌ و هر زمان این نیرو به اتمام رسد عمر وی نیز به پایان می‌رسد. این نیرو با هوای‌‌ تازه‌‌‌‌‌، غذای خوب و  چی‌‌ تازه مرتب تجدید ‌‌می‌شود.

تمام این موارد به جذب انرژی ثروت در فنگ شویی و یا سلامتی و جذب انرژی های مثبت تاثیر گذار خواهد بود.

انرژی | فنگ شویی ایران

https://www.aparat.com/v/a9LwJ?playlist=135204

چهار نوع انرژی در فنگ شویی وجود دارد که بسیار مهم هستند عبارت‌اند از:

  • چی 
  • انرژی مغناطیسی
  • انرژی سرزمین 
  • انرژی نمادهای خجسته 
  • انرژی یین و یانگ 

۱-چی: انرژی ای که بر همه‌ چیز نفوذ می‌کند‌‌‌‌‌، و در مورد آن می‌توان گفت به هر نوع انرژیی نامر‌‌ئي «چي» می‌گویند.

۲- انرژی مغناطیسی: انرژیی که بر جذب و دفع‌‌ تاثیرگذار است و محاسبه آن نسبت به حرکت سیارات و ستارگان و با ارتباط با عقربه‌های قطب‌نما انجام می‌شود.

۳- انرژی سرزمین‌:‌‌ اين انرژي تاثیرات نامر‌‌ئي را در حوزه وسیعی شامل می‌شود ! مثل محل دفن گذشتگان‌‌‌، گورستان‌ها‌‌‌، مکان‌های دفن زباله‌‌‌‌‌، اراضی فاضلاب‌های شهری و…

۴- انرژی نمادهای خجسته: آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تقویت این نیرو اطراف با استفاده از نماد‌های مختلف.

آنچه امروزه در علم فنگ‌شویی «چی» نامیده می‌شود‌‌‌، گردش پیچیده انرژی الکترومغناطیس است ! همه چیزها را در عالم هستی به هم ارتباط می‌دهد. در شرق دور برای مهار گردش این نیرو از روش سنتی نظیر

  • طب سوزنی
  • هنرهای رزمی نظیر‌‌ تای چي (‌Tai chi‌‌‌‌‌)
  • چی کونگ (Chi Gone)
  • و یا آی کیدو (Aikido)

استفاده می‌کنند.

۵- انرژی یین و یانگ : انرژی یین و یانگ یکی دیگر از اصلی ترین و اصولی ترین قوانین فنگ شویی است که قبل از هر چیز در محیط و یا در سیستم بدن باید رعایت شود. هر آنچه را در جهان پیرامون ما شکل گرفته است شامل یک دو قطبی است که یین و یانگ نیز در فنگ شویی نمایانگر این دو قطب در هستی است. در مقاله یی چینگ می توانید اطلاعات کامل تری نیز کسب کنید.

انرژی | فنگ شویی ایران

انرژی در طب سوزنی و فنگ شویی

طب سوزنی یکی دیگر از مباحث انرژی در فنگ شویی است و طب سوزنی چینی می‌گوید‌‌‌ ! بدن انسان شبکه‌ای از خطوط نصف‌النهاری یا پر از کانال‌های انرژی است‌‌. وقتی جریان در یکی از این کانال‌ها متوقف شود با واردکردن یک سوزن ریز انسداد را برطرف کرده‌‌ تا بار دیگر انرژیی بتواند آزادانه در مسیر خود جریان یابد.

‌‌«چی‌‌»‌ اساساً در اصل و جهان هستی به هر چیزی که ماندگار است می‌گویند‌‌‌ ! مثل

  • بدن انسان‌‌‌‌‌
  • گیاهان
  • ساختمان‌‌‌‌‌

انرژی | فنگ شویی ایران

اما بخشی از آن پیوسته به بیرون جریان پیدا می‌کند یا برعکس از بیرون (منبع خود) به داخل جاری می‌شود‌‌ ! ‌‌«چی‌‌» شخصی شما با ‌‌«چی‌‌» دوروبرتان درهم مي‌آميزد. بنابراین شما به نزدیک‌ترین محیط اطراف خود وصل شده و در نتیجه با جهان و عالم بزرگ هستی در ارتباط هستید. بعضی از افراد خیلی حساس قادرند اطلاعات دوردست را با داشتن حس ششم یا تله‌پاتی یا حس قبل از وقوع دریافت کنند‌‌‌، چون کوچک‌ترین امواج انرژی از دورترین نقاط هم به ما می‌رسد.

انرژی اجسام در محیط :

هر وسیله ای چه جاندار چه غیر جاندار داری انرژی چی مخصوص به خود است ! وقتی از گیاه زنده یا حیوانات صحبت می کنیم می توانیم به راحتی انرژی و حرکت را ببینیم ولی در وسایل غیر جاندار چطور می توان انرژی را درک و لمس کرد؟ حتی یک کاسه پلاستیکی ، یک صندلی چرمی و هر آنچه در اطراف خود می ببنید دارای انرژی هستند هر چیزی که پلاستیکی باشد از نفت و مشتقات آن درست شده خوب این نفت از کجا استراج شده از اعماق زمین و طبق یک فعل و انفعالاتی تبدیل به یک جنس و متریال دیگه شده است .

بنابر این همه چیز را می توان به این نوعی تجزیه تحلیل کرد و انرژی های آن را پیدا نمود و با توجه به رنگ و متریال و قرار دادن آن در جایگان مناسب نوع انرژی های اجسام را برای خود فعال کنیم. برای المان ها و نمادها هم به همین شکل عمل می شود. زمانی که شما از یک مجسمه خاص یا هر نوع نماد و المانی که به آن اعتقاد دارید سعی کنید بسته به انرژی جنس، شکل و رنگ جایگاه آن را مشخص کنید و انرژی را برای خود به بهترین شکل ممکن فعال نمایید.

انرژی در فنگ شویی | فنگ شویی ایران

 

هدف اصلی انرژی در فنگ شویی:

مهم نیست که کدام مکتب فنگ شویی را  برای چیدمان خود انتخاب می کنید و با آن کار می کنید.(روش قطب نما، مربع لوشو ، درب وردی و….) مهم جذب و  هدایت جریان چی در داخل محیط شما به چه شکلی است که از جریان خوبی از چی در بدن و محیط شما پشتیبانی می کند. انرژی در فنگ شویی به صورت رنگ ، جسم، اشکال می تواند در محیط شما تاثیر گذار باشد به عنوان مثال عنصر آتش با

می باشد شما می توانید بخش جنوبی  محیط خود را با انرژی Chi  مناسب تزیین کنید و از انرژی های هم راستای محیط خود بهره مند شوید.

اصول و قوانین فنگ شویی و انرژی در فنگ شویی این توانایی را به ما خواهد داد تا بتوانیم با محیط و انرژی های پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن بسازیم.

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید.

لینک های مرتبط با انرژی در فنگ شویی و پیدا کردن انرژی های شخصی :

فنگ شویی شخصی بر اساس عدد کوا 

آموزش محاسبه عدد کوا 

کتاب فنگ شویی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *